صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بررسی فرصت‌های همکاری در زمینه پلاسمای سرد در نساجی
بررسی فرصت‌های همکاری در زمینه پلاسمای سرد در نساجی

با برگزاری نشست تخصصی صورت می‌گیرد

بررسی فرصت‌های همکاری در زمینه پلاسمای سرد در نساجی

به منظور توسعه‌ همکاری فناورانه نشست تخصصی «پلاسمای سرد اتمسفری در نساجی» در روز اول آذر ماه برگزار می‌شود.

نانو الیاف

به گزارش کسب و کار نیوز، پلاسمای سرد گاز یونیزه شده‌ای است که بخش کوچکی از اتم‌های آن یک یا چند الکترون از دست داده و به یون‌های مثبت تبدیل شده‌اند و به‌دلیل ویژگی‌هایی از قبیل دمای پایین و وجود عوامل پرانرژی، برای پردازش سطوح مختلف ازجمله منسوجات بسیار مناسب هستند.

در فرآیند پردازش سطوح به روش پلاسمای سرد، به دلیل تشکیل گروه‌های عاملی و تغییر زبری سطح، منسوج از خواص کاربردی بیشتری برخوردار خواهد شد. به کارگیری فناوری پلاسما در فرایند تولید منسوجات به روش رول به رول (Roll-to-Roll) به دلیل افزایش انرژی سطحی منسوجات، منجر به کاهش مصرف آب، رنگ و سایر مواد شیمیایی خواهد شد.

با توجه به اهمیت این فناوری، مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) با ایجاد بستر مناسب جهت توسعه‌ همکاری‌های فناورانه در حوزه‌ پلاسمای سرد اتمسفری اقدام به برگزاری نشست تخصصی «پلاسمای سرد اتمسفری در صنعت نساجی» کرده است.  

ارائه‌ مدل‌ها و فرصت‌های همکاری، بیان فرصت‌های توسعه‌ کاربرد مورد نیاز صنعت نساجی، اهمیت و جایگاه توسعه‌ دهنده‌های محصول یا کاربرد، ارائه‌ خروجی همکاری‌های فناورانه و جذب ایده‌های کاربردی با قابلیت رسیدن به محصول جدید از جمله محورهای این نشست هستند.

همچنین، ICAN  جهت تسهیل فرآیند همکاری‌های فناورانه برای طرح‌های منتخب از بین طرح‌های ارسالی حمایت‌ها و تسهیلاتی در نظر گرفته است که بهره‌برداری از تجهیزات آزمایشگاهی و نیمه‌صنعتی پلاسمای سرد اتمسفری، دریافت مشاوره‌ فنی و کسب و کاری و تأمین هزینه‌های مواد اولیه، مشخصه‌یابی و اثبات کارایی از جمله‌ این تسهیلات هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.