صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتقاد دیده‌بان حقوق‌بشر از بازداشت ۴۰ فعال حقوقی در مصر
انتقاد دیده‌بان حقوق‌بشر از بازداشت ۴۰ فعال حقوقی در مصر

انتقاد دیده‌بان حقوق‌بشر از بازداشت ۴۰ فعال حقوقی در مصر

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که دستگاه امنیتی مصر از روزهای پایانی ماه گذشته میلادی تاکنون ۴۰ وکیل و فعال سیاسی و حقوق بشری را بازداشت کرده است.

پلیس مصر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه القدس العربی، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی مصر از روزهای پایانی ماه گذشته میلادی (اکتبر) تاکنون ۴۰ وکیل و فعال حقوق بشری و سیاسی را بازداشت کرده‌اند که اغلب آنها از خانواده‌های بازداشت شدگان سیاسی حمایت بشر دوستانه و حقوقی کرده‌اند.

این سازمان در بیانیه‌ای تاکید کرد: نیروهای امنیتی هیچگونه حکم بازداشتی را ارائه نمی‌دهند و هیچ پاسخی به تلاش خانواده‌ها و وکلای این افراد برای فهمیدن محل بازداشت‌شان نداده‌اند. برخی بازداشت‌ها به شکل “ناپدید شدن اجباری” انجام شده است.

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه خود همچنین از دولت مصر خواست که هرچه سریعتر محل بازداشت این افراد را اعلام و تمامی بازداشت شدگان را آزاد کند.

در همین راستا، مایکل بیچ، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر، گفت: سرکوب مردم از سوی نیروهای امنیتی مصر افزایش یافته تا جایی که منجر به ناپدید شدن زنان و مردان شجاعی شده است که در تلاش برای حمایت از بازداشتی‌ها و پایان اقدامات سرکوبگرانه هستند و اینگونه به نظر می‌رسد که دولت به دنبال سرکوب جامعه مدنی مصر است.

پیشتر نیز سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مصر تاکنون هشت زن و ۱۱ مرد وکیل و فعال در زمینه حقوق بشر را با یورش به منازل آنها بازداشت کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.