صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / نقد طنز پردازان مورد استقبال دولت است
نقد طنز پردازان مورد استقبال دولت است

معاون وزارت فرهنگ:

نقد طنز پردازان مورد استقبال دولت است

معاونت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طنز پردازان با بیانی دیگر برای اصلاح، جامعه را نقد می کند که دولت از آن استقبال می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی اصغر کاراندیش در آیین اختتامیه اولین دوره مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب با عنوان (کاریکتاب) با بیان اینکه جامعه باید به سمت اصلاح برود تصریح کرد: همه تلاش ها در جهت این است که روز به روز به سمت توسعه برویم، ایرادها را رفع کنیم و به معایب پی ببریم تا به سمت تعالی پیش رویم.
وی در این آیین که با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، هادی مظفری مدیر کل تجسمی، محسن سلیمانی رییس فرهنگسرای ارسباران، نیکنام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب برگزار شد با بیان اینکه طنز انتقاد است و کسانی که در این بخش فعال هستند به اصلاح جامعه کمک می کنند تاکید کرد: دولت از انتقادها استقبال می کند تا بتواند در جهت اصلاح جامعه گام بر دارد.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تلاش کرده تا در همه حوزه های مرتبط فرهنگ سازی اقدامات موثری انجام دهد و در پنج سال گذشته در اصلاح امور و برنامه ها اقدامات خوبی انجام شده و همچنین نظارت بر اعتبارات با وجود شرایط خاصی که داریم به سمت توسعه بوده است.
در این آیین نکوداشت جواد علیزاده پیشکسوت کارتون و کاریکاتور ایران برگزار شد که پس از تقدیر به ذکر خاطراتی از دوران کاری خود پرداخت.

** کارتونیست ها در تلاش برای اصلاح امور هستند
هادی حیدری دبیر اولین دوره مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب نیز در این آیین گفت: کارتون و کاریکاتور هنر گفت و گو و پیوند زبان ها و فرهنگ هاست و کارتونیست ها همواره در تلاشند برای اصلاح امور تا راهی برای ساختن جهانی بهتر باز کنند.
وی افزود: چه خوشبختند کشورهایی که حضور این افراد را غنیمت شمرده و شرایط را برای فعالیت آنها فراهم می کنند و همچنین باید بدانیم تیزی چاقوی نقد این افراد همانند چاقوی جراحی است برای اصلاح امور و باید تکثر نگاه و اندیشه آنها را به رسمیت بشناسیم.
وی با اشاره به اینکه ۳۹۳ اثر از ۱۸۴ هنرمند به دبیرخانه رسید خاطرنشان کرد: هنرمندان با تنوع سنی از ۱۳ تا ۶۶ ساله به ثبت رسید و استان های خراسان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، فارس، ایلام، تهران، کرمانشاه و مرکزی پیشگامان کشور محسوب شدند.
به گفته وی، به طور مساوی ۹۲ مرد و ۹۲ زن در این مسابقه شرکت کردند.
مهناز یزدانی از اصفهان، مهدی عزیزی از گرگان و مجتبی حیدر پناه از آباده به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
جابر اسدی از تبریز، محمد افلاک از کرج و مرجان جعفرپور ۱۳ ساله از شهرکرد نیز شایسته تقدیر معرفی شدند.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.