صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / قوانین حامی کارآفرینان ضعیف است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس:

قوانین حامی کارآفرینان ضعیف است

نایب رئیس سازمان ملی کارآفرینی وعضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت:قوانین ومقررات مربوط به حوزه حمایت از کارآفرینان در کشور ضعیف است و در بسیاری مواقع می بینیم که کارآفرینان جوان حمایت نمی شوند.

روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس در گزارش جمعه خود به نقل از یلدا راهدار در نشست هم اندیشی فعالان زیست بوم کارآفرین در شیراز افزود: ازدیاد جمعیت و بیکاری همواره یکی از مشکلات اساسی جوامع به ویژه کشورهای در حال توسعه است که در ایران نیز ترکیب جمعیت جوان و بیکاری، ضرورت ایجاد فرصت های شغلی جدید را ایجاب می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پیام فارس، او ادامه داد:تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد سه دلیل کشورها برای توجه به مقوله کارآفرینی است در حالی که در کشور ما به اشتباه این مفهوم صرفا با اشتغالزایی مترادف شده و فقط برای حل مشکل اشتغال به سمت کار آفرینی پیش می رویم.
وی بیان کرد: در کشور ما تعریف درستی از کارآفرینی و در سر فصل های آموزشی دانشگاه های ما هم مبحث کارآفرینی به شکل کاربردی وجود ندارد و به همین دلیل این مقوله مهم و با ارزش در جامعه ما مغفول مانده است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اظهار داشت: کارآفرینان نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی هستند و نقش آنها نوآوری است و از این دیدگاه ارائه کالایی جدید، ارائه روش جدید در فرآیند تولید، گشایش یک بازار تازه و یافتن منابع جدید از فعالیت های کارآفرینان است.
راهدار افزود: اقتصاددانان نخستین کسانی بودند که در نظریه های اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند و به رغم اینکه کشور باید به سمت تمرکز بر کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای نوین حرکت کند اما جوانان ما اعتقادی به کارآفرینی و ایجاد خلاقیت ندارند.
او اظهار داشت: امروز بحث حمایت از کارآفرینی در کشور تا حدودی رونق پیدا کرده و توجه اتاق بازرگانی فارس هم در همین زمینه بر حمایت از کارآفرینی در تشکل های اقتصادی با تمرکز بر استارت آپ ها(کارآفرنان خلاق) است.
نایب رئیس سازمان ملی کارآفرینی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: هم اینک ۲۹ تشکل اقتصادی دارای شناسه ملی تحت مجموعه این اتاق فعالیت می کنند که باور ما بر حفظ استقلال این تشکل هاست.
راهدار افزود: تشکل ها از بهترین ظرفیت ها برای توجه و رشد کارآفرینی هستند و تشکل های فارس باید پتانسیل های جوانان را شناسایی کنند و آنها را جذب و به سمت کارآفرینی سوق دهند.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.