صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دومین کاروان کمک‌های انسانی سازمان ملل دسامبر به اردوگاه رکبان می‌رسد

دومین کاروان کمک‌های انسانی سازمان ملل دسامبر به اردوگاه رکبان می‌رسد

سازمان ملل از ارسال دومین کاروان کمک‌های انسانی خود به اردوگاه رکبان در ماه آتی خبر داد.

یان ایگلند، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه

به گزارش کسب و کار نیوز، یان ایگلند، نماینده سازمان ملل در امور بشردوستانه سوریه گفت: این سازمان در حال ارسال دومین کاروان کمک‌های انسانی به اردوگاه رکبان در مرزهای بین سوریه و اردن در نیمه اول دسامبر است.

وی افزود: این سازمان در خصوص ارسال کمک‌ها به اردوگاه رکبان با روسیه، آمریکا و اردن رایزنی می‌کند.

به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل هفته گذشته توزیع کاروانی از کمک‌های خود را تحت پوشش امنیتی ارتش روسیه به پایان رساند که شامل بیش از ۷۰ کامیون بود.

ایگلند ادامه داد: آوارگان ساکن در این اردوگاه خواستار ترک آن هستند و گزارش‌ها حاکی از وجود بحران وحشتناک در حفاظت از غیرنظامیان است و ما نیازمند مذاکره با شش گروه‌ مخالف در منطقه، برنامه‌ریزی برای غیرنظامیان این‌گروه‌ها و سپس برنامه‌ریزی دولت برای خروج غیرنظامیان از این اردوگاه هستیم.

اردوگاه رکبان نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا، التنف و در نقطه تلاقی مرز سوریه، اردن و عراق قرار دارد که بیش از ۵۰ هزار تن در آن ساکن هستند و اولین کاروان کمک‌های انسانی وابسته به سازمان ملل ۱۲ آبان وارد اردوگاه رکبان واقع در مرزهای سوریه و اردن شد.

ایگلند در  خصوص اوضاع ادلب هم گفت: این استان در دو ماه اخیر در آرامش بوده اما حملاتی اطراف آن رخ داده است.

در این راستا، روسیه و ترکیه اعلام کرده‌اند، همه تلاش خود را برای ممانعت از انجام عملیات نظامی و بروز هر گونه تشدید نظامی در ادلب بر اساس توافق‌نامه سوچی در ۱۷ سپتامبر به کار خواهند گرفت.

وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: با وجود تلاش‌های ترکیه نیروهای موسوم به”مخالفان مسلح میانه‌رو” از تروریست‌های موجود در استان ادلب جدا نشده و ارتش سوریه طی روزهای گذشته تلاش‌های گروه تروریستی جبهه‌النصره با برخی گروه‌های مسلح هم‌پیمان با آن جهت نفوذ از ادلب به استان حلب را ناکام گذاشت.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه طی دیداری در سوچی توافق‌نامه‌ای پیرامون ایجاد منطقه عاری از سلاح امضا کردند که مناطق تحت کنترل دولت سوریه و مخالفان مسلح در ادلب را از هم جدا می‌کند؛ مساله‌ای که عدم انجام عملیات نظامی احتمالی را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.