صفحه اصلی / فرهنگی / موسیقی / تابلوهای شنیدنی «صبا علیزاده» در برج آزادی
تابلوهای شنیدنی «صبا علیزاده» در برج آزادی

تابلوهای شنیدنی «صبا علیزاده» در برج آزادی

صبا علیزاده آهنگسازی که آثارموسیقی خود را بمثابه تابلوهایی شنیدنی با مخاطب به اشتراک می‌گذارد، برج آزادی را برای اجرای نخستین کنسرت خود در تهران برگزید.

به گزارش کسب و کار نیوز، صبا علیزاده و «آندریاس اشپکتل» اول آذر ماه در سالن کنسرت برج آزادی حاصل تجربیات موسیقیایی خود را با مخاطبان خود درمیان خواهند گذاشت.
علیزاده که علاوه بر دارا بودن مدرک کارشناسی عکاسی از دانشکده هنر و معماری تهران مدرک کارشناسی ارشد خود را از «کالارتز» (CALARTS) کالیفرنیا در رشته موسیقی تجربی و الکترونیک اخذ کرده است پس از رونمایی از آلبوم «یادهای پراکنده» حال در نظر دارد کنسرت خود را در برج آزادی روی صحنه ببرد.
او در گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار موسیقی ایرنا در باره همکاری خود با هنرمند اتریشی آندریاس اشپکتل گفت: حدود دو سال قبل با آندریاس در تهران آشنا شدم. ثمره این آشنایی و تبادل تجربیات ما تا کنون، برگزاری ۱۷ کنسرت در اروپا بوده است.
وی درباره کنسرت تهران خود گفت: پس از برگزاری ۱۷ کنسرت در اروپا این اولین کنسرت من و آندریاس در تهران خواهد بود و پس از آن قصد داریم این کنسرت را در رشت و ساری نیز برگزار کنیم.
این هنرمند افزود: در کنسرت تهران دو قطعه از آثار من که مربوط به آلبوم «یادهای پراکنده» است به همراه قطعات مشترک من و آندریاس است و نیز ساخته‌های آندریاس اجرا خواهد شد.
این هنرمند در باره نحوه همکاری خود با اشپکتل گفت: تعدای از این قطعات حاصل همکاری مشترک و حضوری ما بوده و تعداد دیگری هم از آثاریست که بواسطه ارتباط از راه دور ما ساخته شده است.
فرزند حسین علیزاده در ادامه گفتگوی خود با ایرنا اشپگتل را آهنگساز، نوازنده و شاعر معرفی کرد و افزود: او علاوه بر نوازندگی گیتار به صورت تخصصی در زمینه موسیقی الکترونیک فعالیت می‌کند و با توجه به اینکه کنسرت ما هویت الکترونیک و الکتروآکوستیک با حضور پررنگ ساز کمانچه خواهد داشت، آندریاس نوازندگی سازهای الکترونیک را برعهده خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به اینکه اشپکتل در حال حاضر در ایران به سر می‌برد خاطر نشان کرد که تمرینات مربوط به کنسرت اول آذر از فردا آغاز خواهد شد.
صبا علیزاده هنرمندی است که می‌توان بوطیقای موسیقی او را ترجمان شنیداری دریافت‌های تصویری او از دنیایی بیرونی دانست؛ تا آنجا که آثار موسیقیایی او خود به نوعی تابلوهایی شنیدنی‌ست.
فراهنگ**ع.ا** ۹۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

محمدرضا شجریان با نوای «ربنا» به خاک سپرده شد

به گزارش کسب و کار نیوز،مراسم تدفین پیکر استاد محمدرضا شجریان صبح امروز در محدوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.