صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / به ناو کیهانی “سایوز” اطمینان داریم
به ناو کیهانی “سایوز” اطمینان داریم

خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی:

به ناو کیهانی “سایوز” اطمینان داریم

فضانوردان اعزامی به ایستگاه فضایی بین‌المللی می گویند کار سامانه نجات اضطراری در حادثه ماه اکتبر قابل اطمینان بودن سفینه سایوز را نشان داد.

سایوز

به گزارش کسب و کار نیوز، اولگ کانوننکو فضانورد روس، دیوید سنت ژاک فضانورد کانادایی و آن مک کلاین فضانورد آمریکایی که قرار است در ۳ دسامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کنند پس از پایان امتحانات در شبیه سازهای سفینه سایوزو بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی در جمع خبرنگاران دعوت شده به مرکز آموزش فضانوردان در شهرک ستاره‌ای در مصاحبه مطبوعاتی شرکت کردند.

سنت ژاک در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: “سایوز سیستمی عالی با قابلیت اعتماد بسیار بالا است. ما در ماه اکتبر یک حادثه داشتیم. همیشه امکان دارد چیزی غیرطبیعی اتفاق بیفتد، مهم این است که راهی برای نجات خدمه وجود داشته باشد. آنچه اتفاق افتاد به ما این اطمینان را می‌دهد که همه چیز رو به راه است.

مک کلین نیز گفت: “من به موشک و ناو سایوز اعتماد دارم و می‌توانم بگویم که آماده پرواز هستم.”

به گفته وی حادثه موشک سایوز در ماه اکتبر نشان داد که سامانه نجات اضطراری ۱۰۰ درصد عملیاتی است. او گفت: “ما معتقدیم که این نه یک شکست، بلکه یک موفقیت بود، زیرا همکاران ما سالم و بدون هیچ صدمه‌ای به خانه برگشتند.”
این گروه، اولین خدمه برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی  پس از حادثه در ۱۱ اکتبر هستند که طی آن، هنگامی که وضعیت اضطراری برای موشک سایوز-اف. گ ایجاد شد، سامانه نجات اضطراری به سرعت و به موقع عمل کرد و ناو سایوز ام. اس -۱۰ را در قزاقستان فرود آورد.

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.