صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / شخصیت دست نیافتنی از توران میرهادی نسازیم
شخصیت دست نیافتنی از توران میرهادی نسازیم

دبیر شورای کتاب کودک:

شخصیت دست نیافتنی از توران میرهادی نسازیم

دبیر شورای کتاب کودک با اشاره به اهمیت مطالعه آثار زنده یاد توران میرهادی گفت: مبادا از زنده یاد میرهادی شخصیت دست نیافتنی بسازیم بلکه بایستی وی را به عنوان یک دوست، یار و همسفر در زندگی خودمان بدانیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، «نوش آفرین انصاری» عصر جمعه در آیین یادبودی در دومین سالمرگ زنده یاد میرهادی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اظهار داشت: همایش بزرگ ملی کتاب خوانی از فردا برگزار خواهد شد و قطعا از زنده یاد میرهادی به کرات یاد خواهند کرد.
وی گفت: امروز سه اثر زنده یاد میرهادی را که در گذشته به چاپ رسیده بود، بازنشر و رونمایی خواهیم کرد.
انصاری با بیان این که نیازمند بازخوانی زنده یاد میرهادی هستیم و لازم است همگان در سنین مختلف زندگی، آثار او را بخوانند، ادامه داد: توصیه می کنم آثار زنده یاد میرهادی را به مثابه یک رمان از زندگی بخوانیم.
وی گفت: خوشبختانه کتاب، تصویر، صوت و فیلم هایی از زنده یاد میرهادی داریم که می تواند در مستندسازی زندگی این هنرمند موثر باشد.
انصاری اظهار داشت: باید بکوشیم افکار زنده یاد میرهادی را از آن خودمان کنیم و در این مسیر وی را دوست داشته و از او تاثیر بپذیریم.
در ادامه این مراسم ، مستند طلوع ماه با اجرای «داریوش ارجمند» که گفت و گویی با زنده یاد میرهادی داشت پخش شد.
زنده یاد «توران میرهادی»(۱۳۹۵-۱۳۰۶) استاد ادبیات کودک، نویسنده و کارشناس آموزش و پرورش و شخصیت برجسته فرهنگی است که بیش از ۶۰ سال در گسترش ادبیات کودک کوشید و در این راه یکی از چهره های تاثیرگذار سده حاضر است.
میرهادی یکی از بنیانگذاران شورای کتاب کودک بود و وی را مادر ادبیات کودک و نوجوان در ایران خوانده اند.
۹۱۸۷**۹۱۳۲*۲۰۱۷

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.