صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / جایزه ادبی جهانی فلسطین تعیین شد
جایزه ادبی جهانی فلسطین تعیین شد

با همفکری اتحادیه های نشر کشورهای اسلامی

جایزه ادبی جهانی فلسطین تعیین شد

پس از برگزاری جلسات همفکری و مشورتی افزون بر 20 مهمان از اتحادیه های نشر و انجمن های ادبی 14 کشور جهان اسلام، جزئیات جایزه جهانی «فلسطین» تعیین و پوستر این جایزه رونمایی شد و مهمانان دبیر و شورای اجرایی این جایزه ادبی را تعیین کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، نشست دو روزه «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» شب گذشته شروع شد و امروز در پایان این مراسم اساسنامه و سیاستگذاری واحد برای برگزاری جایزه جهانی انجام شد.
این نشست با سخنرانی «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب و سخنرانی «ناصر ابوشیف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین شروع شد.
همچنین دراین نشست علاوه بر شخصیت هایی از نشر کشور، ادبا و بیش از ۲۰ میهمان از اندیشمندان دانشگاهی ۱۴ کشور اسلامی همچون «دینا سلیمان» از اندونزی، «صابر کربلایی» از پاکستان، «آل تکین دورسون اوغلو» از ترکیه، «فاطمه جغام» از تونس، «بدیع صقور» از سوریه، «فلاح حسین منخی» از عراق، «طراده حماده» از لبنان، «سیدالصادق الشرفی» از یمن و افرادی دیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در نشست «هم اندیشی اتحادیه های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت فلسطین» به ترتیب «میثم نیلی» و «طراده حماده» به ترتیب به عنوان رئیس و نائب‌رئیس شورای سیاست‌گذاری معرفی شدند و اعضا «محسن پرویز» را به سمت دبیر و رئیس شورای اجرایی این جایزۀ ادبی جهانی انتخاب کردند.
همچنین مقرر شد که این جایزه به شکل دوسالانه برگزار شود و دبیر آن نیز به مدت چهار سال ابقاء خواهد شد.
در این نشست همچنین شش بند به عنوان سند تأسیس جایزۀ جهانی «فلسطین» اعلام و به عنوان بیانیۀ پایانی قرائت شد.
فراهنگ**۹۱۳۲*۲۰۱۷

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.