سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / اختصاص اعتبارات ناکافی برای پروژه‌های عمرانی دریاچه ارومیه
اختصاص اعتبارات ناکافی برای پروژه‌های عمرانی دریاچه ارومیه

اختصاص اعتبارات ناکافی برای پروژه‌های عمرانی دریاچه ارومیه

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بخش خصوصی استان اختصاص یافته است.

دریاچه ارومیه

به گزارش کسب و کار نیوز، «حضرتی» در پنجمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی در استانداری افزود: ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بخش خصوصی به‌منظور رشد اشتغال، توسعه اقتصادی و کارآفرینی استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این‌که ۱۰۹۴ میلیارد تومان میزان درآمدهای سال گذشته استان بوده است، تصریح کرد: از این مبلغ ۴۹۸ میلیارد تومان وصولی داشتیم که نشان‌دهنده تحقق ۷۸ درصد درآمدهای استانی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که اعتبارات عمرانی سال گذشته استان ۷۰۰۰ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: میزان اعتبارات عمرانی استان برای سال جاری ۱۶۰۷ میلیارد تومان است که تاکنون ۸۴۹ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون تحقق میانگین۵۳ درصد را نشان می‌دهد.

حضرتی با تأکید بر این‌که امسال ۲۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: با وجود اختصاص اعتبار توسط دولت در سال‌های گذشته، اما اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی احیای دریاچه ارومیه بسیار کم است.

وی ادامه داد: خط انتقال آب ازحوزه زاب به دریاچه ارومیه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی با تأکید بر این‌که شهرستان‌های شمالی استان به تحرک و توسعه در حوزه بهداشت و درمان و راه و شهرسازی نیاز دارند، افزود: سازمان برنامه و بودجه کل کشور ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و کارآفرینی آذربایجان‌غربی برای سال جاری اختصاص داده است.

حضرتی گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ۸۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل مدارس فرسوده و کانکسی، احداث جاده، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، بهبود آب شرب شهری وتوسعه فضای شهری باهدف تعادل‌بخشی در استان توزیع شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.