صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / نظر رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره ساخت آستان امام‌زاده‌های جدید

نظر رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره ساخت آستان امام‌زاده‌های جدید

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بقاع متبرکه جز بقاعی که استثناء هستند، به عنوان قطب فرهنگی و اجتماعی به آن نگاه می‌شود و به برنامه‌های توسعه‌ای بقاع توجه خواهد شد، در خصوص اینکه سازمان اوقاف و امورخیریه اجازه ساخت امامزاده جدید را نخواهد داد، عنوان کرد: موضوع امامزاده‌ها اصولا باید مستند باشد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی

به گزارش کسب و کار نیوز- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی امروز ۲۴ آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه نیروگاه برق خورشیدی ۱۲۰ کیلوواتی موقوفه عبدالله رضوی (میرزای ناظر)که در این موقوفه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در موقوفات باید به جهت وقف توجه کند، اجرای نیت واقف را در اولویت خود قرار دهد به توسعه و رونق کار موقوفات و رقبات توجه کند و اگر نظارت در جایی ضعیف است آن را تقویت کند و به وضعیت حسابرسی آن‌ها توجه کند.

خاموشی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: امکانات سازمان اوقاف و امور خیریه این اجازه را می‌دهد که توسعه‌هایی بیشتر در رقبات صورت گیرد اما در صورتی شاهد طرح تجاری مطلوب باشیم و با همکاری دولت بتوانیم دریافتی خوبی برای موقوفات داشته باشیم، به این شرط حاضر به توسعه رقبات هستیم در این صورت ما نیز باید در تامین و نگه‌داری رقبات کوشا باشیم و بتوانیم در حداقل زمان ممکن سرمایه‌ هزینه شده را برگردانیم و برای توسعه آن‌ها نیز اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موقوفه عبدالله رضوی، شامل نیروگاه بادی خورشیدی، خدمات پزشکی، مدرسه و… و همچنین در بحث کشاورزی و دامپروری هم وارد شده است. این واقف، وقفی را چندین سال پیش انجام داده و مال خود را با نیت خیر و در راه خدا تقدیم کرده است. ما در اینجا موظف هستیم که این وقف را به خوبی مدیریت کنیم، تولی این کار را داشته باشیم، جهت و نیت واقف را رعایت کنیم و به توسعه آن نیز بپردازیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این مجموعه پردیسی است برای تکمیل نیت واقف که امید است شاهد ایجاد بیشتر اینگونه مجموعه‌ها در سطح کشور باشیم.

خاموشی در خصوص وقف علمی تصریح کرد: اگر کسی محصولی را اختراع و یا تجاری سازی می‌کند، سازمان اوقاف می‌تواند به آن وقف کمک کند تا آن فرد درصد و یا کل آن محصول خود را در امور خیریه صرف کند. در این راستا آن فرد در حال معامله با خداست و می‌خواهد که این وقف برایش در آخرت بماند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در وقف علمی با با شتاب‌دهنده‌ها و تولیدات علمی روبرو هستیم که مسیر دیگری از وقف را دربرمی‌گیرد، عنوان کرد: همکاری میان سازمان اوقاف و امور خیریه با معاونت فناوری ریاست جمهوری و بخش‌های دیگر علمی‌آموزشی کشور صورت گرفته است و باید دید چه نقشی را می‌توان در شتاب‌دهنده‌ها و توسعه علمی ایفا کنیم و حاضر هستیم صندوق مشترکی را شکل دهیم که بخشی از این فعالیت در امر تجاری‌سازی  محصولات  از سوی سازمان اوقاف دنبال شود، بتوانیم به توسعه وقف به نحواحسن فکر و هم به توسعه وقف علمی در کشور کمک کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.