صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / فعالان برتر کتاب تجلیل شدند
فعالان برتر کتاب تجلیل شدند

فعالان برتر کتاب تجلیل شدند

همزمان با آغاز هفته کتاب انجمن ها و کتابخانه های برتر روستایی و شهری، پیشکسوتان برتر حوزه کتابداری، مسئولان برتر کتابخانه ای و کتابداران برتر کشوری تجلیل شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز این تجلیل طی آیین گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در آستانه کتاب با شعار «حال خوش خواندن» امروز در تالار وحدت انجام شد.
پس از قرائت پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهدی رمضانی، معاون توسعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور به ارائه گزارشی از مهمترین برنامه های انجام شده این نهاد در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی پرداخت و گفت: مجموعه ای به نام «رمان تیک» شامل ۱۲۰ عنوان از جذاب‌ترین رمان‌ها و کتاب‌های داستانی برای کودکان و نوجوانان با مضامین تربیتی، به کتابخانه‌های دارای بخش کودک و نوجوان سراسر کشور ارسال شد.
وی فاز دوم ارسال بسته ویژه اسباب بازی به کتابخانه‌های عمومی مناطق محروم کشور و آغاز به کار و انتشار فراخوان جشنواره قصه گویی، ارسال بسته اربعینی نهاد، رونمایی از قطعاتی از آلبوم موسیقی کودک با موضوع کتاب و کتابخوانی و همچنین معرفی کتابخانه‌های عمومی برتر برای اولین سال را از جمله برنامه های هفته کتاب امسال برشمرد.
رمضانی اضافه کرد: جشنواره هدهد سفید نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده است و برای کاشان به عنوان پایتخت کتاب نیز برنامه هایی از جمله جشنواره کاشان شناسی پیش بینی شده است.
وی از آغاز نشست کتابخوانی حوزوی با موضوع سبک زندگی در ۲۸ آبان خبر داد و گفت: در هفته کتاب برای استان ها نیز بیش از ۱۶ هزار برنامه فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده و در کنار آن افتتاح ۱۳ باب کتابخانه عمومی از جمله این برنامه های استان هاست.
فراهنگ *۳۰۰۹* ۳۰۶۳

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.