صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / ایجاد باشگاه شهروندی در جهت هدایت رفتار افراد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی عنوان کرد

ایجاد باشگاه شهروندی در جهت هدایت رفتار افراد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی گفت: دغدغه ما در حوزه شهری، ایجاد باشگاه شهروندی است که بر اساس آن رفتار شهروندی را به سمت مطلوب هدایت کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، «شهریارآل شیخ» در نشست بررسی کاربردهای اقتصاد رفتاری در مدیریت شهری در محل آمفی‌تئاتر علوم اداری و اقتصادی، در خصوص مدیریت شهری در حوزه برنامه‌ریزی و سرمایه‌ انسانی، اظهار کرد: موضوع مورد بحث در این زمینه، کاربردی است که ما در شهرداری برای مدیریت شهری در تعامل با دانشگاه‌ها می‌توانیم در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: در گذشته ارتباط شهرداری با دانشگاه در زمینه تهیه چند نمونه پایان‌نامه و مطالعات پژوهشی بوده اما رویکردها در شهرداری عوض شده است و در ارتباط با دانشگاه باید موضوع خود را مشخص کنیم و محور بحث را پیدا کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی تصریح کرد: هم‌اکنون در دانشگاه‌های مختلف فعالیت‌هایی مرتبط با مدیریت شهری در حال انجام است. در این زمینه با دانشگاهی در زمینه آسفالت و رشته مهندسی دانشگاه فردوسی در زمینه قطعات قطار شهری قراردادی بسته‌ایم و دانشجویان در این زمینه با شهرداری همکاری می‌کنند.

آل‌شیخ در ارتباط با همکاری‌های شهرداری با دانشکده علوم اداری و اقتصادی گفت: در این راستا موضوع اقتصاد رفتاری مطرح است که با دانشگاه و شهرداری مرتبط است. عمده گردش‌مالی در مشهد در زمینه خدمات است که به افزایش نقدینگی منجر شده است و این افزایش نقدینگی سبب بوجود آمدن شبکه‌های هرمی و موسسات مالی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه اقتصاد سنتی و ساختار سنتی از مدل رفتاری بهره می‌گیریم اما در بعضی اوقات تجربه افراد نیز اثرگذار است. به‌عنوان مثال بازار سنتی ما رفتارهای خاص خود را دارد که ممکن است با آموزه‌های بازاریابی در تضاد باشد اما ممکن است نتیجه مثبتی داشته باشد. درست است که رفتاری مشتری‌مدار نیست اما مناسب است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی مطرح کرد: در مدیریت شهری در همه موارد قواعد کلاسیک رفتاری پاسخگو نیست و در بسیاری از موارد باورهای مردم و بافت سنتی آن منطقه در نحوه رفتار مردم اثرگذار است و رفتارهای اقتصادی مردم منطبق بر اصول اقتصادی نباشد. 

آل‌شیخ تشریح کرد: در عرضه نیز شاهد تأثیر باورهای مردمی هستیم به‌عنوان مثال انباشتگی و مقدار سبب تشویق به خرید می‌شود و تقاضا مردم افزایش می‌یابد و در گاهی موارد معکوس آن نیز  وجود دارد عرضه کم محصول سبب می‌شود مردم به این قضیه فکر کنن که علت استقبال از آن کیفیت بالای محصول است. 

وی یادآور شد: دغدغه ما در حوزه شهری، ایجاد باشگاه شهروندی است که بر اساس آن رفتار شهروندی را به سمت مطلوب هدایت کنیم. اقتصاد رفتاری موضوعی است که مورد توجه حوزه شهری است و در این زمینه می‌توانیم رفتارهای مختلف مردم را هدف‌گذاری کنیم. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.