صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین نیازهای آموزشی سیستان و بلوچستان
اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین نیازهای آموزشی سیستان و بلوچستان

اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین نیازهای آموزشی سیستان و بلوچستان

معاون اجرائی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای جبران کمبودهای آموزشی و کمک به ساخت و تجهیز مدارس در این استان 5 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

سرمایه‌گذاری

به گزارش کسب و کار نیوز، «رضا سرحدی‌نیا» در شورای آموزش و پرورش خاش افزود: سیستان و بلوچستان، استانی پهناور و دارای وسعت و پراکندگی زیاد بوده که دولت برای رفع مشکلات آموزشی در این منطقه باید هزینه‌های فراوانی بپردازد.

وی اظهار کرد: با پوشش دادن افراد بازمانده از تحصیل و رشد بالای جمعیتی که هر سال در استان داریم و هر سال نیز به آمار دانش‌آموزان اضافه می‌شود، مشکلات کمبود مدارس و تجهیزات آموزشی دوچندان می‌شود.

سرحدی‌نیا خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های روستا مرکزی و مجتمع‌های شبانه‌روزی باید در این استان مورد توجه قرار گیرند و در اولویت کاری دولت باشند.

فرماندار شهرستان خاش هم گفت: وضعیت مدارس و امکانات آموزشی در این شهرستان نامناسب بوده و دانش‌آموزان در خاش با شرایط بد آموزشی و تحصیلی مواجه هستند.

«حمیدالدین یوسفی» افزود: در برخی نقاط شهرستان خاش دانش‌آموزان از نعمت داشتن مدرسه و کلاس درس مناسب و امکانات حداقلی مانند روشنائی، هوشمندسازی، آزمایشگاه، خوابگاه، سرویس بهداشتی، لوازم و زمین ورزشی و لوازم سرمایشی و گرامیشی و کارگاه و … محروم هستند.

وی اظهار کرد: در چند روستای شهرستان خاش مانند منطقه چاه احمد دانش‌آموزان در شرایط گرما و سرما با موتورسیکلت خود را از راه‌های دوردست و طی مسافت ۳۰ کیلومتر بیشتر و کمتر خود را به محل تحصیل می‌رسانند که از حیث فواصل طولانی جاده و بی‌کیفیت بودن محورهای ارتباطی و شلوغ بودن مسیرها و وقوع حوادث ناگوار رانندگی خطرات فراوانی را به جان می‌خرند .

فرماندار خاش ادامه داد: خانواده‌های محروم و نیازمند در شهرستان خاش امکانات حداقلی و منازل خود را در اختیار آموزش و پرورش گذاشته‌اند که فرزندان‌شان از درس و تحصیل باز نمانند.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان خاش هم گفت: امسال حدود ۳۸ هزار دانش‌آموز در ۳۳۲ مدرسه و ۱ هزار و ۵۹۹ کلاس درس به تحصیل علم می‌پردازند.

«ام‌البنین کیخا» افزود: سرانه آموزشی در شهرستان خاش کمتر از ۳ متر بوده و ۲۴ مدرسه دو شیفته و فاقد فضای مناسب هستند و در این شهرستان ۱۲ مدرسه خشت و گلی و ۳۲ مدرسه فرسوده وجود دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.