صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اسکن قلب هزار بیمار با نسل سوم دستگاه تصویربرداری هسته‌ای قلب
اسکن قلب هزار بیمار با نسل سوم دستگاه تصویربرداری هسته‌ای قلب

اسکن قلب هزار بیمار با نسل سوم دستگاه تصویربرداری هسته‌ای قلب

محققان کشور نسل سوم دستگاه تصویربرداری هسته‌ای از بطن چب قلب را عرضه کردند که تاکنون هزار بیمار با این دستگاه تحت اسکن قلبی قرار گرفته‌اند.

حمله قلبی

اسماعیل محمدی، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بومی‌سازی دستگاه تشخیص “پیک سیستولیک بطن چپ” گفت: این دستگاه تصویربرداری قلب به روش هسته‌ای است و برای اسکن‌ قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این دستگاه قابلیت تشخیص پیک سیستولیک قلب برای اسکن‌های قلبی را دارد، ادامه داد: هر پالس شامل “سیستول” و “دیاستول” قلب بیمار برای «گاما کمرا» ارسال می‌شود تا همزمان با پالس‌های قلب تصویربرداری انجام شود که این امر از طریق دستگاه تشخیص پیک سیستولیک بطن چپ طراحی‌شده انجام می‌شود.

محمدی از طراحی و ساخت نسل سوم این دستگاه خبر داد و یادآور شد: در نسل اول عمل تشخیص ساده در نظر گرفته شده بود، در حالی که مشاهده کردیم برخی از بیماران دچار آریتمی‌هایی هستند که تشخیص این ریتم‌های غیر طبیعی بسیار مهم است؛ از این رو در نسل سوم این اشکالات برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در نسل سوم دستگاه تکمیل‌تر شده بود، ادامه داد: این دستگاه از یک سال قبل در بیمارستان‌های یزد و بوشهر نصب شده و بر روی هزار بیمار اسکن قلب انجام شد.

محمدی با تاکید بر اینکه این دستگاه بر اساس نیاز کاربر قابل تغییر است، خاطر نشان کرد: این دستگاه که شامل “تقویت کننده”، “سامانه پردازش”، “تشخیص پیک” و “مانیتورینگ” است، به بیمار متصل می‌شود و زمانی که بطن چپ شروع به باز شدن می‌کند، بیماری‌های قلبی را تشخیص می‌دهد.

وی در خصوص اهمیت تشخیص باز و بسته شدن بطن چپ، توضیح داد: در برخی از بیماری‌های قلبی زمانی که دریچه قلب در حال باز و یا بسته شدن است، نیاز است در لحظه‌ای خاص تصویربرداری انجام شود و این دستگاه قادر به این نوع تصویربرداری است.

مجری طرح با تاکید بر اینکه این دستگاه دارای کاربردهای تخصصی است، ادامه داد: دستگاه ساخته‌شده قابلیت پایش عملکرد دستگاه از طریق اینترنت، قابلیت تشخیص پیک برای ضربان‌های ۳۰ تا ۳۰۰ بار در دقیقه، قابلیت استفاده برای دستگاه‌های Animal spect و امکان اتصال به انواع دستگاه‌های «گاما کمرا» با برندهای مختلف را دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.