صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مقابله با افزایش جمعیت و فقر، راهکار نابودی بوکوحرام است
مقابله با افزایش جمعیت و فقر، راهکار نابودی بوکوحرام است

مقابله با افزایش جمعیت و فقر، راهکار نابودی بوکوحرام است

یکی از شخصیت‌های اسلامی مهم نیجریه بار دیگر خواستار حل مساله "فقر بومی و رشد سریع جمعیت" برای کمک به پایان خشونت‌های مرگبار بوکوحرام شد.

امیر کانو

به گزارش کسب و کار نیوز، از زمان آغار فعالیت‌ بوکوحرام در نیجریه در سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۷ هزار نفر کشته شده و ۱٫۸ میلیون نفر همچنان آواره هستند.

دولت و ارتش این کشور تاکید دارند که این نیروهای افراطی را تا حد شکست تضعیف کرده‌اند اما حملات این گروه همچنان تهدیدی دائم برای سربازان و غیرنظامیان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمدو سانوسی، امیر شهر کانو نیجریه اظهار کرد، بوکوحرام همیشه افراد علاقه‌مند به استخدام در این گروه شبه‌نظامی را پیدا خواهد کرد، مگر آن که به دلایل ریشه‌ای افراطگرایی پرداخته شود.

او در کنفرانسی درباره بوکوحرام در شهر کانو گفت: ما نمی‌توانیم ناامنی را از مساله توسعه و فقر جدا کنیم.

سانوسی، رییس سابق بانک مرکزی نیجریه خاطرنشان کرد، تغییرات اقلیمی تاثیر مخربی بر زندگی مردم محلی داشته و ادامه داد: نمی‌توان نابرابری افقی را از برخی گرایش‌ها به خشونت جدا کرد. بنابراین احیای زندگی‌مردم و بازگرداندن صلح باید با احیای اقتصادی همراه باشد.

نیجریه اکنون بیش از ۱۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد که ۶۰ درصد از این جمعیت را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۵۰ نیجریه به سومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین و هند تبدیل شود.

این امیر نیجریه‌ای در این باره اظهار کرد، چنین تغییری در جمعیت می‌تواند تحولات اجتماعی گسترده‌ای را در پی داشته باشد که تاثیرات بوکوحرام در شمال این کشور را به “بچه‌بازی” تبدیل کند.

وی افزود، نیجریه باید اقتصادی قدرتمند ایجاد کند و روند رشد جمعیت را کاهش دهد تا از وخیم‌تر شدن فقر در این کشور جلوگیری کند.

کانو طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، شاهد بدترین حملات بوکوحرام بود.

سانوسی در نوامبر ۲۰۱۴ از مردم ساکن این شهر خواست که برخیزند و در برابر افراطگرایان از خود دفاع کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.