صفحه اصلی / سرخط خبرها / ‌تهدید زیستگاه دلفین‌ها در جزیره هنگام
‌تهدید زیستگاه دلفین‌ها در جزیره هنگام

‌تهدید زیستگاه دلفین‌ها در جزیره هنگام

‌دهیار روستای دیرستان از توابع شهرستان قشم گفت: با صیدهای کف روبی که در خلیج‌فارس و به‌خصوص اطراف جزیره هنگام صورت می‌گیرد دلفین‌ها روزبه‌روز به سمت اقیانوس و آب‌های آزاد رفته و تا یکی دو سال دیگر دلفینی به این نقطه نمی‌آید چراکه هیچ غذایی برایشان باقی نمی‌ماند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمود ابولی در خصوص تهدیدهایی که زیستگاه دلفین‌ها در جزیره هنگام با آن‌ها مواجه است، اظهار کرد: معضل اصلی که با آن مواجهیم تورهای صیادی هستند که به‌صورت پیاله‌ای صید می‌کنند یعنی پرسنیگ و کف روبی می‌کنند و تمامی مرجان‌ها  و هرچه کف دریا وجود دارد را صید کرده و بالا می‌کشند و با صید ماهی‌هایی چون ساردین و کلیکا که طعمه دلفین‌ها هستند، منابع غذایی آن‌ها را از بین می‌برند.

وی ادامه داد: اگر این طعمه‌ها صید شود دلفین‌ها روزبه‌روز به سمت اقیانوس و آب‌های آزاد رفته و تا یکی دو سال دیگر دلفینی به این نقطه نمی‌آید چراکه هیچ غذایی برایشان باقی نمی‌ماند.

مدیرعامل تعاونی گردشگری دلفین تاج نگار دیرستان با اشاره به اینکه گردشگران به هوای دیدن دلفین‌ها و جزیره و ساحل زیبای هنگام به این جزیره می‌آیند، اضافه کرد: اگر دلفین‌ها نباشند معیشت هنگامی‌ها و قایق داران با خطری جدی روبه‌رو خواهد شد.

ابولی با بیان اینکه درآمد تقریباً ۱۵۰۰ خانوار در جزیره هنگام به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به گردشگری دریایی که به دلیل وجود دلفین‌هاست، وابسته است، افزود: امیدواریم اداره کل شیلات و اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان تدابیری در این زمینه بیندیشند.

وی اضافه کرد: قبلاً اعلام شده که تا ۳۰ مایلی اطراف هنگام هیچ‌کس حق صید ندارد و امیدوارم روی حرفشان باشند و نیروهایی برای نظارت بیشتر بگذارند تا این صیدها صورت نگیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.