صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کنگره آمریکا: در جنگ با روسیه و چین شکست می‌خوریم
کنگره آمریکا: در جنگ با روسیه و چین شکست می‌خوریم

کنگره آمریکا: در جنگ با روسیه و چین شکست می‌خوریم

براساس گزارش یک کمیسیون کنگره در حوزه بررسی استراتژی دفاعی دولت آمریکا، ایالات متحده برتری نظامی خود را به حدی خطرناک از دست داده و احتمال دارد در جنگی احتمال با چین یا روسیه شکست بخورد.

ارتش آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، یک کمیسیون دو حزبی که برای ارزیابی استراتژی دفاعی دولت ترامپ تشکیل شده، به این نتیجه رسید که برتری نظامی ایالات متحده به مرحله خطرناکی رسیده است.  

کمیسیون استراتژی دفاع ملی متشکل از مقام‌های جمهوری‌خواه و دموکرات سابق، به بررسی استراتژی سال ۲۰۱۸ دولت ترامپ پرداختند. براساس این استراتژی دفاع ملی دستور داده شد تا در عصر تجدید رقابت بر سر ابر قدرتی، تغییر گسترده‌ نظامی در ارتش ایالات متحده در رقابت با پکن و مسکو ایجاد شود.  

این کمیسیون که از سوی کنگره تعیین شده است، گرچه اهداف این استراتژی را تایید کرد اما هشدار داد واشنگتن سرعت کافی یا سرمایه‌گذاری مناسب برای اجرای این اقدام ندارد و همین امر خطر فرسایش در سلطه نظامی آمریکا را بیشتر می‌کند و ممکن است به یک فوریت امنیت ملی تبدیل شود.

همزمان این کمیسیون گزارش داد، چین و روسیه به دنبال سلطه در مناطقشان توسعه قدرت نظامی در سراسر جهان هستند و حاکمان آنها تقویت نظامی را که آشکارا علیه ایالات متحده است، در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.