صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / کارکنان کتابخانه ها با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند
کارکنان کتابخانه ها با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند

کارکنان کتابخانه ها با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند

کتابداران، کارکنان و مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی روز چهارشنبه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز شرکت کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
همچنین کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز گرامی داشتند.

** نقش کتابداران در انتقال ارزش ها به جامعه
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جریان این آیین با بیان اینکه کتابداران حلقه واسط میان نویسندگان و نخبگان با افراد جامعه هستند گفت: کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی نقش برجسته ای در انتقال ارزش های ملی، اسلامی و انقلابی به جامعه بخصوص نسل جوان دارند.
علیرضا مختارپور عنوان کرد: معرفی کتاب ها و ایجاد انگیزه در نسل جوان برای مطالعه کتاب ها با موضوعات اسلامی و انقلابی از مهمترین وظایف کتابداران محسوب می شود.
وی با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج افکار و اندیشه های امام راحل و همچنین توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در میان افراد جامعه افزود: کتابداران با ایجاد انگیزه در میان نسل جوان کشور ارزش ها و آرمان های بلند امام خمینی (ره) را در جامعه ترویج می دهند.
مختارپور ادامه داد: نویسندگان و مولفان به عنوان نخبگان، خوراک فرهنگی جامعه را تولید می کنند ولی معرفی این آثار برای مردم و نسل جوان بر عهده کتابداران است.
۲۴ آبان سالروز گرامیداشت سید محمد حسین طباطبایی و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است.
/ ۱۰۰۸۳۲۱۸/۶۰۰۳

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.