صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / فقرستیزی محوری‌ترین فعالیت‌ کمیته امداد
فقرستیزی محوری‌ترین فعالیت‌ کمیته امداد

فقرستیزی محوری‌ترین فعالیت‌ کمیته امداد

قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: فقرستیزی و تلاش برای توانمندی مددجویان تحت پوشش را از محوری‌ترین فعالیت‌های این نهاد است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سیدامیر منصور برقعی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد گیلان، فقرستیزی و تلاش برای توانمندی مددجویان تحت پوشش را از محوری‌ترین فعالیت‌های این نهاد دانست و اظهار کرد: فقرستیزی و رشد عادلانه اقتصادی ماموریت و سیاستی است که می‌توان با برنامه محوریی به آن دست یافت.
وی با بیان اینکه پرداخت زکات یکی از مهم‌ترین عوامل رفع کامل فقر در کشور بوده و گسترش فرهنگ آن در جامعه نیازمند تلاش بیشتر است، افزود: صدقات و زکات یکی از عوامل رفع فقر هستند.

برقعی گفت: کمیته امداد ظرفیت بزرگی است که متشکل از نیروهای با انگیزه، اهل تلاش و کوشش، ریسک‌پذیر و متعهد است که خدمت به محرومان را افتخار می‌دانند.

قائم مقام امداد کشور افزود: در دل فقر مسئله گرسنه ماندن و نگرانی در حل معیشت اقشار ضعیف است، آثار این تغییر قیمت‌های موجود در سفره و سلامت خانواده‌ها نمایان می‌شود.

در ادامه علیرضا محمدی، مدیرکل سابق کمیته امداد گیلان با ارائه گزارش عملکرد، اظهار کرد: کمیته امداد گیلان با مشارکت سپاه قدس موفق به ساخت ۱۰۲۷ مسکن مددجویی شده است که در همین راستا رتبه سوم ساخت و ساز کشور را کسب کردیم.

وی افزود: گیلان با ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ خانوار تحت پوشش، رتبه اول سالمندی کشور را دارد و با ۳۱ اداره مستقل در سطح شهرستان‌ها، نگاه ویژه‌ای به اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد.

گفتنی است، در پایان از زحمات سه ساله علیرضا محمدی، مدیرکل سابقه کمیته امداد گیلان قدردانی شد و «عباس اهرابی» که پیش از این مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بوده است، به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان گیلان معرفی شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.