صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / ۱۷۰ میلیون مترمکعب پساب به صنایع بزرگ اصفهان دادیم
۱۷۰ میلیون مترمکعب پساب به صنایع بزرگ اصفهان دادیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

۱۷۰ میلیون مترمکعب پساب به صنایع بزرگ اصفهان دادیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مدیریت بهینه آب منحصر به تابستان نیست و مشترکان اصفهانی در سال 89 حدود 63 درصدشان زیر الگوی مصرف بودند که این عدد در سال جاری به بالای 92 درصد رسیده است.

رهاسازی پساب

به گزارش کسب و کار نیوز، هاشم امینی امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاحیه دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: برگزاری کنگره‌های کاربردی در کشوری که بارش‌های آن یک‌سوم بارش‌های دنیاست، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. امروزه به دلیل خشکسالی کشور دچار تنش آبی است که تمرکز تمام استعدادهای علمی، صنعتی و حاکمیتی در منابع آب امری ضروری است

وی ادامه داد: امروزه استفاده از واژه مقابله با خشکسالی برای موضوعات مربوط آب خطا است، اما واژه جدید سازگاری با کم‌آبی به درستی مطرح شد و در ادامه با تشکیل کمیته ملی و استانی اقداماتی پیرامون آن انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اضافه کرد: می‌توانیم با برگزاری چنین کنگره‌هایی پایداری فرهنگ و تمدن را برای مردم به ارمغان بیاوریم و در این میان مدیریت مصرف آب بسیار ضروری است، البته شرکت آب و فاضلاب استان در قالب سخت‌افزار، نرم‌افزار و مغزافزار اقدامات خوبی انجام داده است.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۸۶ هیچ منبع جدید آبی به سامانه آبرسانی حوزه شرب اصفهان اضافه نشده است، اما با پایداری و تاب‌آوری شبکه‌های شرب خود را حفظ کرده‌ایم.

امینی با اشاره به رضایتمندی حداقلی مشترکان، گفت: سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ شامل ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا است که به لحاظ مهندسی کار سختی است، اما این کار از طریق سامانه تله‌متری عملی شده است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه استان اصفهان از سال ۱۳۸۶ خشکسالی شدیدی را تجربه می‌کند، اما کاهش هدررفت آب به عنوان یکی از شاخصه‌های مدنظر انجمن آب و فاضلاب ایران و وزارت نیرو، در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: ازجمله اقدامات در زمینه کاهش هدررفت آب شامل اصلاح شبکه آب، ایجاد سامانه هوشمند مدیریت فشار و … است که سبب شده تا میزان آب بدون درآمد در استان به ۱۶ درصد برسد و در این راستا جزو رتبه‌های نخست کشور در کاهش آب بدون درآمد هستیم. 

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی خانه فرهنگ آب از اقدامات شاخص است، گفت: مدیریت بهینه آب منحصر به تابستان نیست و در سال ۱۳۸۹ حدود ۶۳ درصد مشترکان اصفهانی زیرالگوی مصرف بودند که امسال این آمار به بالای ۹۲ درصد رسیده است.

امینی به ضرورت استفاده از پساب اشاره کرد و افزود: بخش عمده پساب استان به میزان ۱۷۰ میلیون مترمکعب را در اختیار صنایع بزرگ قرار داده‌ایم و امیدوارم در ادامه با ارتقاء دانش سازمانی قدم‌های بلندتری برداریم. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.