صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مشکل دانشجویان ستاره‌دار در آینده‌ نزدیک حل می‌شود/توانمندی‌ علمی تنها شاخص پذیرش دانشجو می‌شود
مشکل دانشجویان ستاره‌دار در آینده‌ نزدیک حل می‌شود/توانمندی‌ علمی تنها شاخص پذیرش دانشجو می‌شود

دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی خبر داد

مشکل دانشجویان ستاره‌دار در آینده‌ نزدیک حل می‌شود/توانمندی‌ علمی تنها شاخص پذیرش دانشجو می‌شود

دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی از الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در صورت تصویب این تبصره الحاقی موانع و مشکلات بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار برای تحصیل در دانشگاه‌ها حل خواهد شد و تنها معیار گزینش دانشجو توانمندی‌های علمی می‌شود.

فریدون جعفری

دکتر فریدون جعفری در گفت و گو با ایسنا، از تدوین الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو توسط وزارت علوم خبر داد و گفت: این تبصره ۱۸ شهریور ماه ۹۷ به تصویب هیات وزیران رسیده است و منتظر تصویب نهایی آن در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی لایحه الحاق تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو تنها معیار گزینش دانشجو در دانشگاهای کشور فقط صلاحیت‌ها و تخصص‌های علمی خواهد بود و دیگر هیچ عاملی نمی‌تواند مانع گزینش دانشجویان در دانشگاه‌ها شود.

دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: البته الحاقیه فوق یک تبصره دارد که در آن مواردی که فرد مرتکب جرایمی شده است نظیر جرایم سازمان یافته و یا جرایمی که در قانون مجازات اسلامی ما در صورت قطعیت به عنوان مجازات یاد می‌شود فرد مدتی از یکسری حقوق محروم می‌شود در غیر این صورت هیچ شرط و مانعی نباید مانع پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های کشور شود.

دکتر جعفری اظهارکرد: در حال حاضر منتظر تصویب لایحه فوق در مجلس هستیم با توجه به اینکه چون این لایحه دو فوریتی نیست، باید منتظر اعلام وصول آن در مجلس باشیم و نمی‌توانیم زمانی برای تصویب آن اعلام کنیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و شکایت وزارت علوم در پایان با تاکید بر اینکه با تصویب لایحه فوق مشکل بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار رفع و امکان تحصیل آن‌ها در دانشگاه‌ها فراهم خواهد شد، گفت: این لایحه برای دانشجویانی که مجرم و یا مشکلات محکومیتی داشته باشند تاثیر ندارد، اما دانشجویانی که ستاره‌دار هستند و یا به دلیل فعالیت‌های سیاسی در صرف ادعا برای تحصیل با مشکلاتی مواجه شده‌اند مشکلشان حل خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.