صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / حیدریان: باوجود جوانان فیلمساز نباید نگران حیات فرهنگی کشور بود
حیدریان: باوجود جوانان فیلمساز نباید نگران حیات فرهنگی کشور بود

گزارش ایرنا از آیین اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

حیدریان: باوجود جوانان فیلمساز نباید نگران حیات فرهنگی کشور بود

رئیس سازمان سینمایی، گفت: با وجود جوانان نباید نگران حیات فرهنگی کشور بود. بدون شما و بدون کسانی که بتوانند با تصویر با دنیا حرف بزنند باید نگران کشور بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدصادق موسوی در بخش ابتدایی آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که عصر امروز (۲۲ آبان ماه) در سالن همایش‌های برج میلاد برگزارشد، اظهار داشت تصمیم گرفته‌ام هیچ گزارشی امشب ندهم چراکه همه را خودتان می‌دانید. خودتان حال و هوای این ایام را دیدید چرا که برکت این جشنواره شمایید.
وی ضمن خیرمقدم به مهمانان خارجی، گفت: همچنین می‌خواهم از فیلمسازان جوان کشورمان که با حداکثر استعداد و حداقل امکانات سال گذشته نام ایران را بلند آوازه کرده‌اند تشکر کنم.
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، افزود: همچین از مخاطبان این جشنواره که با اشتیاق فراوان این محفل را گرم نگه داشته‌اند، از هیات‌های انتخاب در بخش‌های مختلف، از دوستان انجمن ایسفا، از همکارانم در انجمن سینمای جوانان، از خانه کتاب، اهالی رسانه تشکر می‌کنم که ما را در برگزاری این جشنواره یاری کرده‌اند.
موسوی با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران بدون ادعا مهم‌ترین جشنواره خاورمیانه است و اعتبار خود را به خاطر توانایی‌های هنری و فنی به دست آورده است، ادامه داد: مهتر از همه ما می‌گوییم در منطقه این ایران است که صنعت سینما را دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه احتمالا این آخرین جشنواره‌ای است که محمد مهدی حیدریان به عنوان رییس سازمان سینمایی در آن حضور دارد، گفت: اما حتما در جشنواره‌های دیگر از توان او استفاده می‌کنیم. در این ۲ سال از آقای حیدریان خیلی چیزها آموختم که برای مثال صبر و حوصله یکی از مواردی بود که او به من آموخت و از این بابت از او تشکر می‌کنم.
محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی نیز دراین مراسم در سخنانی کوتاه گفت: اولین فیلم کوتاهم را در سال ۵۹ ساختم. خوشحالم در این عرصه ماندم تا شاهد این فرهنگ و تمدن و استمرار این حرکت باشم.
وی خطاب به فیلمسازان و هنرمندان حاضر در مراسم، افزود: با شما نباید نگران حیات فرهنگی کشور بود. بدون شما و بدون کسانی که بتوانند با تصویر با دنیا حرف بزنند باید نگران کشور بود.
وی تاکید کرد: با شما کسی نمی‌تواند ایران را منزوی کند و ایران را ندیده بگیرد.
حیدریان خاطرنشان کرد: روز گذشته سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمع شما آمده بود و بسیار خوشحال بود. به هر حال شما همواره دلیل و باعث ماندن، دیده شدن و سرافرازی بوده‌اید. برای شما آرزوی توفیق روزافزون می‌کنم.
به گزارش کسب و کار نیوز، در این مراسم هنرمندان و مسئولانی چون علیرضا رضاداد مشاور ارشد سازمان سینمایی، ابراهیم داروغه‌زاده، معاون ارزشیابی و نظارت سینما و دبیر جشنواره ملی فیلم فجر، حبیب ایل بیگی قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی حضور داشتند.
فراهنگ**۹۰۱۲**۹۲۴۶** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.