صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / با فرهنگ سازی مردم را کتابخوان کنیم
با فرهنگ سازی مردم را کتابخوان کنیم

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

با فرهنگ سازی مردم را کتابخوان کنیم

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: منابع و امکانات موجود در حوزه نشر و کتاب فراهم است و تنها نیاز موجود در حوزه ساماندهی موضوعات و فرهنگ سازی برای مطالعه است.

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی علیزاده روز سه شنبه در نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی افزود: سرانه مطالعه در کشور پایین است و تنها راه سوق دادن مردم به سوی کتابخوانی ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
وی ادامه داد: جشنواره کتاب سال دانشجویی یکی از برنامه های باسابقه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به شمار می رود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه حوزه نشر کتاب یکی از مهمترین حوزه های مورد توجه جهاد دانشگاهی است، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مولفان کتاب های تاثیرگذار فعالیت خود را از دوره دانشجویی آغاز کرده اند، از این رو لازم است تا آثار تالیف شده در این دوره از فعالیت دانشجویان و نویسندگان مورد توجه قرار گیرد.
علیزاده ادامه داد: یکی از ابزارهای ارتقای فرهنگ عناصر مکتوب است که تا این حوزه تقویت نشود رشد فرهنگی نیز صورت نمی پذیرد.
وی گفت: شناسایی نخبگان و سوق دادن دانشجویان به سوی نگارش از اصلی ترین اهداف برگزاری این جشنواره است چراکه دانشجویان تا پایان دوره دانشجویی جز پایان نامه چیزی تالیف نمی کنند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ادامه داد: باید مولفان را به سوی موضوعات مورد نیاز و مبتلای جامعه سوق داد.
علیزاده در پایان نیز بر لزوم تاکید انجمنی از نویسندگان دانشجو تاکید کرد و گفت: رسیدن کتاب به دست خواننده و ارتباط با جمع نویسندگان جشنواره های برگزار شده از اصلی ترین دغدغه ها محسوب می شود، تشکیل انجمنی در این باره می تواند یکی از برنامه ها باشد.
به بیان وی، اگر همه متولیان امر به کتاب و کتابخوانی اهمیت بدهند قطعا می توان به رشد فرهنگی نیز دست یافت و بسیاری از آسیب های اجتماعی را برطرف ساخت.
۹۲۸۳**
ادامه دارد….

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.