به گزارش کسب و کار نیوز، یونیسف این گزارش را به منظور روشن شدن معضل نابرابری آموزشی در کشورهای ثروتمند منتشر کرده است.
این گزارش شامل اطلاعاتی جدید از ۴۱ عضو ثروتمند اتحادیه اروپا و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) است. اطلاعات این کشورها در ارتباط با دسترسی کودکان به برابری آموزشی و تفاوت عملکرد کودکان در دورههای پیش دبستان تا مدارس ابتدایی ارزیابی شد.
بنابراین گزارش برخی از کشورهای مورد بررسی از جمله لیتوانی و لتونی نسبت به کشورهای ثروتمندتر در ثبت نام در دوره های پیش دبستان و عملکرد مطالعهای سازگارتر میان دانش آموزان، وضعیت بهتری دارند.
دکتر پریسیلا ایدل، مدیر مرکز تحقیقات دفتر یونیسف در این ارتباط اعلام کرد: کشورهای ثروتمند میتوانند و باید تلاشهای خود را جهت اطمینان از این که کودکانی از خانوادههای محروم به استانداردهای آموزشی دست یابند، تشدید کنند چرا که این افراد احتمالا نادیده گرفته شدهاند.
این گزارش به اصلاحاتی در برنامههای آموزشی ابتدایی، کمک به خانواده های کم درآمد برای کاهش اختلافات اجتماعی-اقتصادی و تولید داده های بیشتر در این موضوع از طریق مطالعات عمیق تر برای بهبود دسترسی همگانی به آموزش و نیز بهبود عملکرد آموزشی توصیه میکند.
این گزارش به عنوان بخشی از ابتکار یونیسف برای نظارت و مقایسه عملکرد کشورهای ثروتمند در تامین حقوق کودکان طراحی شده است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، این تحقیق به منظور اطمینان از این که همه دختران و پسران آموزش های ابتدایی و متوسطه رایگان، منصفانه و با کیفیت را تا سال ۲۰۳۰ میلادی تکمیل میکنند، صورت گرفته است.
انتهای پیام