صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ثبت دو زلزله بیش از ۴ ریشتر و ۱۲ زلزله بزرگتر از ۳ در کشور
ثبت دو زلزله بیش از ۴ ریشتر و ۱۲ زلزله بزرگتر از ۳ در کشور

بررسی زلزله‌های هفته گذشته

ثبت دو زلزله بیش از ۴ ریشتر و ۱۲ زلزله بزرگتر از ۳ در کشور

زلزله‌های ۴.۱ در زاغه استان لرستان و ۴.۲ در ایذه استان خوزستان از مهمترین رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته بودند، ضمن آنکه در همین بازه زمانی ۱۲ زمین‌لرزه بیش از ۳ در کشور به ثبت رسید.

زمین‌لرزه

به گزارش کسب و کار نیوز، مجموعا ۱۲ زلزله بزرگتر از ۳ در ۹ استان کشور به ثبت رسید. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۵ آبان

در بهاباد استان یزد زلزله ۲٫۸، تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲٫۵، رابر استان کرمان زلزله ۲٫۸، کوار استان فارس زلزله ۲٫۶، بجنور استان خراسان شمالی زلزله ۲٫۶، خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌های ۲٫۷ و ۲٫۵ به ثبت رسید.

یکشنبه ۶ آبان

بهاباد استان یزد با زلزله‌ای به بزرگای ۳ لرزید. عمق این زلزله در ۷ کیلومتری و کانون آن در ۱۸ کیلومتری تازه آباد، ۳۰ کیلومتری جوانرود و ۳۲ کیلومتری گهواره استان کرمانشاه بوده است.

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای با بزرگای ۳٫۵ رخ داد. عمق این زمین‌لرزه در ۷ کیلومتری و کانون آن در ۱۸ کیلومتری تازه آباد، ۳۰ کیلومتری جوانرود و ۳۲ کیلومتری گهواره این استان گزارش شد.

دوشنبه ۷ آبان

زاغه استان لرستان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ لرزید. عمق این زلزله در ۸ کیلومتری و کانون آن در ۲۰ کیلومتری زاغه، ۲۸ کیلومتری سپید دشت و ۲۹ کیلومتری خرم آباد این استان بوده است. زلزله ۲٫۸ و ۳٫۶ در عمق ۴ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در سپید دشت استان لرستان ۲٫۸، رازقان استان مرکزی زلزله ۲٫۶،  قاسم آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲٫۸، دمق استان همدان زلزله ۲٫۷ و تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲٫۸ به ثبت رسید.

زلزله ۳٫۲ در مزدآوند استان خراسان رضوی از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این روز بوده که در عمق ۱۳ کیلومتری و کانون این زمین لرزه ۴۰ کیلومتری مزدآوند، ۴۰ کیلومتری سفید سنگ و ۴۶ کیلومتری نصرآباد خراسان رضوی بوده است.

سه‌شنبه ۸ آبان

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲٫۸، قوچان استان خراسان رضوی زلزله ۲٫۵، مورموری استان ایلام زلزله ۲٫۷، قصر شیرین زلزله ۲٫۵، ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲٫۶ و کهنوج استان کرمان زلزله ۲٫۵ رخ داد.

مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگای ۳٫۲ را تجربه کرد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۱۶ کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان، ۵۴ کیلومتری محمدآباد ریگان و ۸۸ کیلومتری فهرج استان کرمان بوده است.

چهارشنبه ۹ آبان

قاسم آباد استان خراسان رضوی نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳٫۷ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۳۰ کیلومتری قاسم آباد، ۵۳ کیلومتری نشتیفان و ۵۶ کیلومتری سنگان این استان بوده است.

در خرانق استان یزد زلزله ۲٫۷، گلی‌داغ استان گلستان زلزله ۲٫۸ و بافق استان یزد زلزله ۲٫۵ به ثبت رسید.

در ساغند استان یزد بعد از یک زلزله ۲٫۸، با زلزله دیگری با بزرگای ۳ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۱۳ کیلومتری و کانون آن در ۴۶ کیلومتری ساغند، ۵۷ کیلومتری بهاباد و ۷۴ کیلومتری بافق این استان گزارش شد.

در اندیمشک استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳٫۷ رخ داد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۲۶ کیلومتری اندیمشک، ۲۸ کیلومتری سالند و ۳۰ کیلومتری دزفول این استان بوده است.

پنج‌شنبه ۱۰ آبان

در تازه آباد استان کرمانشاه دو زلزله ۲٫۸، تازه شهر استان آذربایجان غربی زلزله ۲٫۵ به ثبت رسید.

مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۳٫۱ رخ داد. عمق این زلزله در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۸ کیلومتری مهران، ۴۶ کیلومتری صالح آباد و ۵۱ کیلومتری ارکواز این استان گزارش شد.

در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای با بزرگای ۳٫۲ رخ داد که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۱۴ کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۶ کیلومتری گیلانغرب و ۲۷ کیلومتری قصر شیرین این استان به ثبت رسید.

در این روز “سرمست” استان کرمانشاه با زلزله‌ ۳٫۶ ریشتری لرزید که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۸ کیلومتری سرمست و ۱۶ کیلومتری اسلام آباد غرب استان کرمانشاه و ۲۲ کیلومتری ایوان استان ایلام بود.

زلزله ۴.۵ ریشتری ایذه استان خوزستان از مهمترین رخدادهای این بود که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۱۸ کیلومتری ایذه، ۱۹ کیلومتری قلعه تل و ۲۴ کیلومتری دهدز استان خوزستان بوده است.

جمعه ۱۱ آبان

زلزله ۳٫۴ ریشتر در مورموری استان ایلام اولین رخداد مهم این روز بوده که در عمق ۱۴ کیلومتری و در رومرکز ۷ کیلومتری مورموری، ۱۶ کیلومتری سراب باغ و ۳۱ کیلومتری آبدانان این استان رخ داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.