صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / انجام ۶ هزار فعالیت نگهداری برای پیشگیری از تعمیرات اتفاقی تجهیزات حفاری

انجام ۶ هزار فعالیت نگهداری برای پیشگیری از تعمیرات اتفاقی تجهیزات حفاری

معاون مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری از انجام 6 هزار و یکصد مورد فعالیت‌های نگهداری (PM) در نیمه نخست امسال برای پیشگیری از تعمیرهای اتفاقی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری خبرداد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سردار اسدالهی در بیان عملکرد این مدیریت در ۶ ماه نخست امسال گفت:  رفع یک هزار و ۳۴۶ اشکال ایمنی و یک هزار و ۱۸۴ مورد اشکال فنی دستگاه‌های حفاری از سوی بازرسان فنی شرکت، بخشی از فعالیت‌های این مدیریت است.
وی تعمیر اساسی ۱۲۴ مورد از تجهیزات دستگاه‌های حفاری و سه دستگاه تاپ درایو ( گرداننده فوقانی)، نصب سیستم حفاظتی برای ۲۱ دیزل ژنراتور، نصب سیستم حفاظتی دیزل ژنراتورهای اردوگاه‌های حفاری و کالیبره کردن تجهیزات دستگاه‌های حفاری را بخش دیگری از کارهای صورت گرفته از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال برشمرد.
اسدالهی با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی هزینه‌های نگهداری و تعمیرات شرکت در قیاس با دوره مشابه سال قبل افزود: فعالیت‌های این مدیریت تاثیر مستقیم در آماده به‌کار نگاه داشتن دستگاه‌های حفاری و راندمان کار شرکت دارد، زیرا امروزه نگهداری و تعمیرات به عنوان یک بخش اصلی و جدایی‌ناپذیر سامانه‌های تولیدی و صنعتی شناخته می‌شود و هیچ سامانه کارآمدی بدون وجود واحد نگهداری و تعمیرات امکان ادامه فعالیت ندارد.
معاون مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری اظهار کرد: اهداف این واحد شامل شاخص‌های عملکرد کلیدی مانند قابلیت اطمینان، در دسترس بودن، متوسط زمان تعمیر تجهیز، تعداد خرابی‌ها و هزینه‌های نگهداری و تعمیر است.
وی با بیان این‌که این اهداف به طور کلی در چهار دسته تعریف می‌شوند، گفت: کاهش وقفه‌های تولید با کم کردن خرابی‌ها، پیشگیری از تعمیرات دوباره، کاهش مصرف قطعات یدکی، افزایش بازدهی از طریق بهبود قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و بهبود عملکرد، کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌های تعمیرات با افزایش عمر مفید دارایی‌ها حاصل می‌شود.
اسدالهی افزود: مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری که زیرمجموعه معاونت مدیرعامل شرکت در عملیات حفاری است همانند دیگر واحدهای نت در صنایع مختلف به دلیل پشتیبانی عملیاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ماموریت اصلی آن نگهداری و تعمیر تجهیزات دستگاه‌های حفاری به منظور کاهش تعمیرات اتفاقی، آماده به کار نگه داشتن دستگاه‌های حفاری، حفظ اعتبار شرکت نزد کارفرماها، کاهش هزینه‌ها و خرابی‌ها و بهره‌وری بیشتر است.
معاون مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری به تلاش‌های مستمر متخصصان، کارشناسان و مجموعه کارکنان این مدیریت اشاره و اظهار کرد: کاهش ساعات انتظار دستگاه‌های حفاری و توازن در تامین کالا از نقاط قوت این بخش است که در آماده به کار بودن دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و در نتیجه بهره‌وری تاثیر مستقیم دارد.
وی گفت: به منظور تامین به‌موقع قطعات مورد نیاز در بخش تعمیرات پیشگیرانه، مدیریت تدارکات اقدام به امضای قراردادهای open order (قراردادهای مدت‌دار) با سازندگان داخلی کرده تا قطعات در سریع‌ترین زمان ممکن در دسترس واحدهای مصرف‌کننده قرار داده شود.
اسدالهی ادامه داد: همچنین در زمینه تامین قطعات مورد نیاز برای تعمیر اساسی (overhaul) تجهیزات نیز  مدیریت امور مهندسی اقدام به تهیه BOM برای خرید قطعات کرده و مدیریت‌های نت و بازسازی از طریق شناسایی پیمانکاران مجرب به برون‌سپاری بخشی از تعمیرات اساسی تجهیزات می‌پردازند.

همچنین مطالعه کنید:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.