صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / احیای سازمان سمپاد تا سال آینده
احیای سازمان سمپاد تا سال آینده

احیای سازمان سمپاد تا سال آینده

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به تصویب کامل اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت که خوش بین هستیم سال بعد سازمان سمپاد احیا شود.

فاطمه مهاجرانی- رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان-سمپاد

فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احیای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: بخشی از اساسنامه سازمان قبل از سفر رئیس جمهور به نیویورک تصویب شده بود و مابقی نیز در جلسه ۲۰ مهر ماه به تصویب رسید و  به این ترتیب در دوجلسه اساسنامه سازمان سمپاد به طور کامل تصویب شد و به این معناست که سازمان سمپاد احیا خواهد شد.

وی افزود: اکنون منتظر طی روند ابلاغ اساسنامه هستیم که باید از سوی رئیس جمهور به وزیر  آموزش و پرورش و از سوی وزیر به ما انجام شود. 

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه اعضای حقوقی هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مشخص هستند، گفت: باید اعضای حقیقی هیئت امنا نیز مشخص شوند و حکم‌شان توسط وزیر آموزش و پرورش امضاء شود تا اولین جلسه هیئت امنا را تشکیل دهیم.

مهاجرانی ادامه داد: بالطبع با احیای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان می‌توانیم شاهد کیفیت بهتری در مدارس تیزهوشان باشیم.

وی درباره مدارس تیزهوشانی که به هیئت امنایی تبدیل شدند نیز گفت: در تابستان مصوبه‌ای را در شورای عالی آموزش و پرورش دال بر هیئت امنایی شدن مدارس سمپاد دوره اول داشتیم که با تدبیر وزیر  عبارت ” هیئت امنایی بشوند” به  عبارت ” می‌توانند هیئت امنایی باشند” تغییر کرد و الزام برای هیئت امنایی شدن همه مدارس برداشته شد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان افزود: با رویکرد جدید که اساسنامه سازمان هم تصویب شده می‌توانیم روی مدیریت و نظارت بر مدارس، کیفیت بخشی و تقویت نیروی انسانی که از اساسی‌ترین چالش‌های ماست  بهتر کار کنیم.

مهاجرانی درباره زمان تبدیل مرکز سمپاد به سازمان نیز گفت: خوش بین هستیم که سال بعد سازمان سمپاد احیا شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.