صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تحقق ١٠١ درصدی برنامه تولید تکلیفی گاز در نفت و گاز شرق
تحقق ١٠١ درصدی برنامه تولید تکلیفی گاز در نفت و گاز شرق

تحقق ١٠١ درصدی برنامه تولید تکلیفی گاز در نفت و گاز شرق

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, رامین حاتمی، تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه تولید تکلیفی گاز و ۱۰۵ درصدی برنامه تولید تکلیفی میعانات گازی در شرکت نفت و گاز شرق در هفت ماه امسال را نتیجه همدلی و همکاری مجموعه سرمایه انسانی این شرکت برشمرد.
وی با اشاره به جایگاه راهبردی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق در تامین انرژی شمال و شرق کشور اظهار کرد: این شرکت، افزون بر تامین نیاز نیروگاه نکا و پتروشیمی بجنورد، گاز مورد نیاز استان‎های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان را تامین می‎کند.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به تزریق گاز به مخزن ذخیره‎سازی شوریجه دی در هشت ماه گرم سال گفت: با راه‎اندازی مخزن ذخیره‎سازی گاز شوریجه، ایران از نظر توان ذخیره‎سازی گاز در رتبه پنجم جهان قرار گرفت.
بر اساس اعلام شرکت نفت مناطق مرکزی، طرح ذخیره‎سازی گاز در سازند مخزن شوریجه دی به منظور تزریق روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز سبک دریافتی از ایستگاه تقویت فشار گاز شرکت ذخیره‎سازی گاز طبیعی در طول هشت ماه سال و انتقال روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب به مراکز جمع‌آوری در چهار ماه سرد سال در برنامه راه‌اندازی قرار گرفت که در فاز دوم امکان ذخیره‌سازی روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز در فصل گرم و برداشت روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب در چهار ماه سرد سال فراهم می‌شود.
حاتمی از برنامه‎ریزی به منظور توسعه میدان گازی توس نیز خبر داد و افزود: با دریافت مجوزهای لازم، فعالیت توسعه‎ای در این میدان آغاز می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.