چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / دسته بندی نشده / ‌غریبانه راهی المپیک آسیایی جاکارتا شدم
‌غریبانه راهی المپیک آسیایی جاکارتا شدم

همراه با مدال‌آور قایقرانی المپیک آسیایی جاکارتا

‌غریبانه راهی المپیک آسیایی جاکارتا شدم

‌مدال‌آور قایقرانی المپیک آسیایی جاکارتا با اشاره به اینکه در استان هرمزگان وعده‌ها زیاد است اما عمل کردن به آن نادر، گفت: پس از کسب مدال انتظار داشتم پاداش در خورشانی به بنده داده شود یا حداقل مانند سایر استان‌ها مورد تجلیل قرار بگیرم اما هیچ‌گاه وعده‌ها عملی نشد.

هدیه کاظمی

هدیه کاظمی مدال‌آور قایقرانی المپیک آسیایی جاکارتا در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: در استانی نظیر کرمانشاه برای کسب مدال طلا پاداش ۳۰ میلیون تومانی داده شد و امیدوارم لااقل وعده یکی از نمایندگان مجلس هرمزگان حاضر در مراسم استقبال و پاداش پنج میلیون تومانی‌اش به حقیقت تبدیل شود.

وی افزود: طی سال‌هایی که در این رشته فعالیت کردم همواره روزهای بد و خوبی را سپری می‌کردم و از شرایط روحی و فنی گاهی در اوج و گاهی هم نامناسب بودم اما هیچ‌کدام از آن‌ها مرا از هدفم دور نکرد زیرا به قایقرانی علاقه شدید دارم.

از اهتزاز پرچم کشورم به خود می‌بالم

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۱۳ و کسب مدال در مسابقات بین‌المللی هرسال که در مسابقاتی شرکت کردم توانستم برای کشورم مدال کسب کرده و از بالا رفتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به خود ببالم، اضافه کرد: بسیار تمرین می‌کنم تا به آنچه در زندگی می‌خواهم دست پیدا کنم و از اینکه سرانجام مزد این زحمات را در المپیک آسیایی جاکارتا گرفتم بسیار خوشحالم هرچند که می‌توانست مدال نقره‌ام رنگ طلا داشته باشد.

مدال‌آور قایقرانی المپیک آسیایی جاکارتا با اشاره به اینکه از کسب مدالم در المپیک آسیایی جاکارتا مطمئن بودم، تصریح کرد:پس از اتفاقاتی که در سه سال گذشته رخ داد مدت چهار ماه با هزینه شخصی به چین رفتم و مدام تمرین کردم و آن‌همه سختی را به جان خریدم تا بتوانم افتخار امروز را کسب کنم.

شش ماه قایقرانی را کنار گذاشتم

کاظمی با ذکر شرایط آن روزهایش، اضافه کرد: در آن زمان از دو مسابقه‌ای که فدراسیون اعزام کرده بود، جاماندم اما بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴، توانستم در کسب سهمیه المپیک رتبه چهارم را کسب کنم آن‌هم درصورتی‌که هر چهار نفرمان تایمی مشابه و تنها در هزارم ثانیه باهم تفاوت داشتیم و این موضوع مرا خیلی اذیت کرد و در سال ۲۰۱۵ مدت شش ماه قایقرانی را کنار گذاشتم و حتی دست به قایق هم نزدم و بسیار اذیت شدم.

وی ادامه داد: پس‌ازآن بدون تمرین در مسابقات لیگ شرکت کردم و با تغییرات در کادرفنی تیم ملی و حضور خانم نوری زاده به همراه تیم ملی به مسابقات آسیایی چین اعزام شدیم و پس از برگشت از این مسابقات تمرینات پرفشارم را برای حضوری پرقدرت برای المپیک آسیایی جاکارتا بار دیگر آغاز کردم و دو اردو را در بندر ترکمن سپری کردیم اما خانم نوری زاده دیگر نیامد و هدایت تیم ملی به خانم مجللی سپرده شد و دو مربی آلمانی که نظارت بر تمرینات را انجام می‌دادند و راهی اردوی آلمان و کاپ آزاد این کشور شدیم و رکورد خوبی هم از خود برجای گذاشتم و رکورد خود را چهار ثانیه بهبود بخشیدم.

فکر به زحمات خانواده‌ام مرا به انتهای خط المپیک جاکارتا رساند

این قایقرانی ملی‌پوش افزود: در هنگام آغاز مسابقه در المپیک آسیایی جاکارتا انگیزه بالایی داشتم اما به میانه راه که رسیدم دیگر توانی نداشتم اما زمانی که خانواده‌ام و زحماتشان به یادم آمد تمامی تلاش خود را برای کسب مدال به کاربستم تا اندکی از زحماتشان را جبران کنم و توانستم خیلی خوب خود را به انتها برسانم و سیاست و برنامه خود را پیاده کرده و صاحب مدال نقره شوم.

وی با بیان اینکه در بخش دو نفره شانس کسب مدال طلا داشتیم اما زمانی که مسابقه آغاز شد تیم‌های قزاقستان و ازبکستان عالی پارو زدند، تصریح کرد: این دو تیم مدت دو سال در مسابقات نبودند و برای المپیک آسیایی به‌خوبی خود را مهیا حضور کردند.

کاظمی با اشاره به اینکه مسابقات جهانی در خردادماه سال آینده که حکم کسب سهمیه المپیک را هم دارد مهم‌ترین هدف‌گذاری‌اش در شرایط پیشرو است، اظهار کرد: هدف اصلی‌ام کسب سهمیه المپیک در مسابقات آسیایی تایلند است و پس‌ازآن باید برای حضوری موفق و کسب رکوردی مناسب در المپیک توکیو تلاش کنم.

با بالا رفتن نرخ ارز هزینه‌های ورزشی ام سنگین شده است

مدال‌آور قایقرانی المپیک آسیایی جاکارتا با اشاره به اینکه تازه در ابتدا مسیر حرفه‌ای خود هستم و می‌خواهم با کسب چندین مدال المپیک آسیایی دوره ورزشی‌ام را به پایان برسانم، عنوان کرد: با بالا رفتن نرخ ارز هزینه‌ها بر دوشم سنگین شده به‌نوعی که ماهیانه دو میلیون تومان هزینه مکمل، یک‌میلیون تومان هزینه فیزیوتراپی، یک‌میلیون تومان هزینه تست‌های پزشکی و اجازه منزل در تهران برای کسب آمادگی بیشتر و استفاده از امکانات مناسب صرف می‌شود و متأسفانه در این مسیر جز خانواده کسی همراهی نمی‌کند.

غریبانه راهی المپیک آسیایی جاکارتا شدم

وی با بیان اینکه هیئت قایقرانی استان هرمزگان در این مسیر تنها نهادی است که پشتیبانم بوده است، تصریح کرد: پیش از رفتن به المپیک آسیایی جز مسئولان هیئت و دوستانم، هیچ فردی از مسئولان استان هرمزگان حتی با تلفن یادی هم از من نکرد و غریبانه راهی مسابقات شدم اما پس از کسب مدال همه به یادم افتادند.

کاظمی با اشاره به اینکه حضور مسئولان استان هرمزگان در استقبالم باعث دلگرمی است و اینکه به یاد ورزشکاران هستند جای خوشحالی است اما آیا تنها استقبال کافی است یا خیر سؤالی است که باید پاسخگو باشند، بیان کرد:ورزشکار حرفه‌ای برای ماندن رد شرایط ایده آل سختی‌های زیادی می‌کشد و نیاز به توجه مادی و معنوی دارد اما در هرمزگان ظاهراً انگار حضور ورزشکارانی نظیر بنده اهمیتی ندارد و در شرایطی که ۱۰ سال از زندگی‌ام را صرف ورزش و کسب افتخار برای کشورم و استان هرمزگان کرده‌ام اما هنوز بیمه نیستم و هیچ پشتوانه مالی در زندگی ندارم و با سختی از پس هزینه‌های تمرینی خود برمی‌آیم.

تمامی وقتم را صرف قایقرانی کردم

مدال‌آور قایقرانی المپیک آسیایی جاکارتا با بیان اینکه رشته کارشناسی تربیت‌بدنی را در دانشگاه تهران دنبال می‌کنم اما حضور در تمرینات و مسابقات باعث شده تا نتوانم این مقطع را به پایان برسانم و همچنان در حال تحصیل باشم، اظهار کرد: بسیاری از تفریحات و سرگرمی‌هایی که جوانان‌ هم سن و سالم دارند را کنار گذاشتم و تمامی وقتم را صرف قایقرانی کردم اما ای‌کاش مسئولان قدری این شرایط را درک و قدری به وعده‌هایشان عملی می‌کردند.

در هرمزگان وعده‌ها زیاد است اما عمل کردن به آن نادر

وی با اشاره به اینکه وعده‌ها زیاد است اما عمل کردن به آن نادر، اضافه کرد: پس از کسب مدال انتظار داشتم پاداش درخورشانی به بنده داده شود یا حداقل مانند سایر استان‌ها مورد تجلیل قرار بگیرم اما جز مدیرکل ورزش و جوانان استان سه میلیون تومان آن‌هم مبلغی که شاید در استان‌های دیگر تنها به افرادی داده شد که سهمیه المپیک آسیایی را کسب کرده بودند شاهد وعده‌هایی بودم که هیچ‌گاه عملی نشد درحالی‌که در استانی نظیر کرمانشاه برای کسب مدال طلا پاداش ۳۰ میلیون تومانی داده شد و امیدوارم لااقل وعده یکی از نمایندگان مجلس هرمزگان حاضر در مراسم استقبال و پاداش پنج میلیون تومانی‌اش به حقیقت تبدیل شود.

کاظمی با بیان اینکه درخواستم از استاندار دعوت از ورزشکاران و شنیدن درد و دل‌ها و مشکلات آن‌ها است، خاطرنشان کرد: پس کسب مدال، استاندار هرمزگان طی تماسی با بنده هم‌کلام شد که جای تقدیر دارد و امیدوارم بتوانم در جلسه‌ای مشکلاتم را مطرح کنم تا شاهد ورزشکاران هرمزگان بیش‌ازپیش شاهد این مشکلات و تبعیض‌ها نباشند.

این قایقران ملی‌پوش با اشاره به اینکه نیاز به اسپانسر و حامی مالی بیش‌ازپیش احساس می‌شود، اظهار کرد: شرکت تایدواتر طی این سال‌ها جور حمایت از تیم‌های قایقرانی استان را کشیده و باید از آن‌ها تقدیر کرد اما بنده برای ورزش انفرادی خود نیاز به حامی مالی دارم تا بتوانم از پس هزینه‌هایم بربیایم و امیدوارم استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس در این خصوص اقدامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه صحبت‌هایی صورت گرفته که ظاهراً پس از کسب مدال آسیایی شرایط احراز شغل برایم محقق می‌شود که امیدوارم این مهم علمی شود، خاطرنشان کرد: باید از خانم نرگس مالمیر به‌عنوان روانشناس تیم ملی که در این مدت بسیار تأثیرگذار بود، تقدیر کنم که همواره در این مدت در کنارم بود و سهم بزرگی در موفقیت در المپیک آسیایی جاکارتا داشت.

کاظمی در پایان گفت: به‌هیچ‌وجه زیبنده نیست یک ورزشکار خود به دنبال رفع مشکلاتش باشد و تمامی فکر و ذهنش را درگیر تحقق وعده‌ها کند.

گفت و گو از خبرنگار ایسنا: امیرحسین طالبی

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.