صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / خط لوله دریایی انتقال نفت سکوی ابوذر به جزیره خارک تعمیر شد
خط لوله دریایی انتقال نفت سکوی ابوذر به جزیره خارک تعمیر شد

خط لوله دریایی انتقال نفت سکوی ابوذر به جزیره خارک تعمیر شد

خط لوله زیردریایی 24 اینچ انتقال نفت میدان ابوذر به جزیره خارک تعمیر و از آلودگی احتمالی دریا جلوگیری شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, کارکنان واحد تعمیرات زیر آب این منطقه، موفق به مهار نشتی و تعمیر خط لوله ۲۴ اینچ انتقال نفت میدان ابوذر به خارک (بدون قطع روند تولید) شدند.
بر اساس این گزارش، رفع نشتی خط لوله و اتصالات تحت فشار (on Line) روشی است که از طریق آن می‌توان نشتی ایجاد شده را در حین فرآیند تولید برطرف و به این ترتیب از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری کرد. در این مسیر با توانمندی و تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی غواصان و کارکنان تعمیرات زیرآب منطقه، برگزاری جلسات متعدد کمیته بحران و برنامه‌ریزی دقیق مسئولان منطقه و سرپرستان واحدهای مربوطه این عملیات مهم مدیریت شد و با موفقیت به پایان رسید. گروه عملیاتی پس از یافتن و علامت‌گذاری محل نشتی، با تغییر شرایط فرآیندی از نشت نفت جلوگیری و نسبت به اجرای عملیات لنگر‌اندازی و تثبیت موقعیت شناور پشتیبانی‌کننده عملیات غواصی اقدام کردند.
این گزارش می‎افزاید: با اجرای حدود ۵۷۳۰ نفر دقیقه عملیات غواصی و انتخاب تدابیر و جداول توسعه داده شده به لحاظ زمان غوص و برداشت فشارهای مناسب در اتاق فشار غواصی (DDC) و ایستگاه‌های زیرآب، همچنین با استفاده از ابزار دستی، واترجت زیرآبی و دستگاه هیدرولیک، با توجه به مدفون بودن بیش از دو سوم خط لوله در بستر دریا و خروج آب با فشار زیاد همراه مواد شیمیایی جداکننده، غواصان نسبت به برداشتن پوشش سیمانی و قیری سطح لوله اقدام کردند و در نهایت نصب یک دستگاه نشت‌بند ۲۴ اینچ کلاس ۶۰۰ را با موفقیت به سرانجام رساندند.
شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرده است این عملیات با مسئولیت‌پذیری و مهارت قابل تحسین گروه تعمیرات زیر آب منطقه خارک، از ایجاد آلودگی زیست‎محیطی دریایی و کاهش تولید نفت جلوگیری کرد.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.