صفحه اصلی / اصناف / اصناف / پوشاک در انتظار ارز نیمایی
پوشاک در انتظار ارز نیمایی

رئیس اتحادیه فروشندگان و دوزندگان پیراهن خبر داد

پوشاک در انتظار ارز نیمایی

رئیس اتحادیه فروشندگان و دوزندگان پیراهن می‌گوید: تأمین‌کنندگان مواد اولیه تولید پوشاک در انتظار تأمین ارز از طریق سامانه نیما هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و دوزندگان پیراهن در رابطه با شرایط بازار پیراهن گفت: با وجود تغییر فصل و ثبات نسبی دلار در محدوده قیمت ۱۴ هزار تومان، تغییری در بازار پیراهن رخ نداده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی درودیان ادامه داد: بازار زمانی از رکود خارج می‌شود که اقتصاد و نرخ دلار به ثبات واقعی دست پیدا کند که این موضوع عاملی خواهد شد تا تجار و فعالان از بابت نوسانات شدید نرخ ارز نگرانی نداشته و تأمین مواد اولیه تولید و دوخت پیراهن را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه بازار همچنان در رکود به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: آن‌چنان تقاضایی از سوی مردم وجود ندارد و این در حالی است که با توجه به نرخ دلار، قیمت تمام‌شده یک پیراهن برای تولیدکننده در حدود ۱۲۰ هزار تومان و حداقل قیمت عرضه به مشتری در حدود ۱۵۰ هزار تومان است.

درودیان در زمینه تأمین ارز برای تأمین مواد اولیه تولید پیراهن، اظهار کرد: کارگروهی در زمینه تأمین ارز برای واردات مواد اولیه تولید پیراهن و پوشاک تشکیل شده تا ارز از طریق سامانه نیما در اختیار فعالان قرار گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و دوزندگان پیراهن با اشاره به فعالیت واحدهای صنفی در قالب کارگاه و سفارشی دوزی، گفت: به‌مرورزمان سفارشی‌دوزی پیراهن و کت و شلوار کاهش یافت و جامعه به سمتی پیش رفت که محصولات آماده و دوخته را خریداری کنند اما در شرایط فعلی که از تعداد واحدهای سفارشی‌دوز کاسته شده است معدود افرادی نیاز خود را از طریق سفارشی‌دوزی تأمین می‌کنند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا برای دوخت سفارشی پیراهن نرخی از سوی اتحادیه تعیین شده است، با تأکید بر اینکه فعالیت سفارشی‌دوزها در شرایط فعلی به تعمیرات محدود شده است، بیان کرد: در فعالیت‌های سفارشی همواره نرخ توافقی وجود داشته اما در زمینه دوخت پیراهن ساده با توجه به درجه کیفیت کار نرخی در نظر گرفته شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.