صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / خط لوله انتقال نفت خشت به چندراهه گناوه در حال تکمیل است
خط لوله انتقال نفت خشت به چندراهه گناوه در حال تکمیل است

خط لوله انتقال نفت خشت به چندراهه گناوه در حال تکمیل است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, معاونت برنامه‎ریزی و تلفیق طرح‎ها و برنامه‎های برنامه‎ریزی تلفیقی این شرکت اعلام کرده است: هم‎اکنون پروژه ارسال نفت خام میدان خشت به مبادی صادراتی در شرف تکمیل و راه‎اندازی است، به‌طوری‎که برای اتصال به چندراهه گناوه، فقط ۲ کیلومتر باقی مانده که پس از تکمیل این بخش، تولید از میدان خشت آغاز می‌شود.
این گزارش افزوده است: هفته گذشته نیز در نشستی با حضور نمایندگان مدیریت‎ها و شرکت‎های مرتبط، نحوه اتصال خط لوله ١٠ اینچ انتقال نفت خام میدان خشت به چندراهه گناوه بررسی شده است.
بر اساس برنامه پیش‎بینی، مقرر است تولید نفت خام از میدان خشت در ماه‎های آینده آغاز شود و به مرور زمان تا سقف ٣٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد؛ در ضمن به‎منظور ایجاد انعطاف عملیاتی در حفظ مشخصات کیفی نفت خام‌‌های صادراتی، اتصال نفت‌ تولیدی این میدان به هر دو سیستم نفت خام‌ سبک و سنگین صادراتی مورد توجه است.
میدان نفتی خشت در منطقه کنار تخته در استان فارس، بین شهرهای کازرون و برازجان واقع شده، حفاری نخستین چاه این میدان که در حوزه فعالیت و اختیارات شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است در سال ۱۳۷۱ انجام شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.