صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / مشارکت بخش خصوصی یکی از راه های اساسی برای برون رفت استان از معضل بیکاری است
مشارکت بخش خصوصی یکی از راه های اساسی برای برون رفت استان از معضل بیکاری است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد

مشارکت بخش خصوصی یکی از راه های اساسی برای برون رفت استان از معضل بیکاری است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر یکی از مهترین مشکلات استان بالا بودن نرخ بیکاری است که یکی از راهکارهای برون رفت از این مشکل مشارکت بخش خصوصی در کنار دولت است.

به گزارش خبرنگار کسب و کار، هومن نجاتی، طهمورث الیاسی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به هفته آمار و برنامه ریزی گفت: آمار و رسانه، نوین سازی آمار، آمار و برنامه ریزی و آمار و پژوهش از جمله عناوین برنامه های هفته آمار و برنامه ریزی می باشد.
الیاسی عنوان کرد: تفاوت بین نهادهای توسعه یافته با سایر نهادها عملکرد در چهارچوب استانداردها و برنامه ریزی دقیق در راستای پیشرفت و توسعه یافتگی می باشد.
وی با اشاره به فرایند آمار گیری و برنامه ریزی افزود: آمار و برنامه ریزی فرایندی دوسویه است و آمارهای صحیح در صورتی به دست می آید که دولت از روش های درست و علمی در گردآوری داده ها استفاده کند و مردم نیز اطلاعات دقیق خود را در اختیار دولت قرار دهند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: این سازمان هر سال چهار طرح آمارگیری نرخ تورم، طرح نیروی کار، هزینه خانوارها و ارزش افزوده را به صورت مستمر انجام می دهد.
الیاسی تصریح کرد: در کنار این طرح ها، سرشماری و آمارگیری های موردی زیادی از جمله سرشماری کارگاه های صنعتی بالای ۱۰ نفر، فروش، صادرات و واردات واحدهای تولیدی نیز وجود دارد که توسط این سازمان انجام می شود.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات استان گفت: در حال حاضر یکی از مهترین مشکلات استان بالا بودن نرخ بیکاری است که یکی از راهکارهای برون رفت از این مشکل مشارکت بخش خصوصی در کنار دولت است.
الیاسی با اشاره به اینکه توسعه کشور و استان نیاز به مشارکت همگانی دارد، افزود: دولت باید تسهیل گر باشد و نقش نظارت را در پروژه ها ایفا کند و سرمایه گذاری در بخش اقتصادی و همچنین تکمیل پروژهای نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود و اگر بخواهیم شاهد کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی باشیم باید دو برابر سرمایه گذاری دولتی، سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره تهیه طرح آمایش سرزمین گفت: اهتمام ویژه دولت برای طرح آمایش سرزمینی در کل کشور نیاز است .

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.