صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / حضور وکیل برای متهمان دادسرای نوجوانان الزامی است
حضور وکیل برای متهمان دادسرای نوجوانان الزامی است

حضور وکیل برای متهمان دادسرای نوجوانان الزامی است

سرپرست دادسرای ناحیه 29 تهران «ویژه نوجوانان» گفت: بیشتر پرونده های مفتوح در این دادسرا مربوط به اقشار ضعیف جامعه است و به لحاظ موازین قانونی، حضور و دخالت وکیل برای متهمان دادسرای نوجوانان الزامی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اعلام روز یکشنبه کانون وکلای دادگستری مرکز، المیرا نقی زاده در نشست مشترک کانون وکلای دادگستری مرکز با مجتمع قضایی شهید فهمیده و دادسرای ناحیه ۲۹ تهران «ویژه نوجوانان» در سالن اقبال کانون وکلای مرکز افزود: حقوق دفاعی متهمان و داشتن وکیل در مرحله دادسرا در راستای اصلاح و درمان نوجوانان و بازگرداندن آنها به جامعه نیازمند حمایت های سازمان ها و نهادهای مدنی به ویژه کانون وکلا برای معرفی همکاران وکیل در پذیرش پرونده های تسخیری اطفال و نوجوانان است.
وی ادامه داد: تمام جرایم نوجوانان در تهران به دادسرای ناحیه ۲۹ ارجاع می‌ شود و در دادسرای نوجوانان سعی بر آن است تا از ظرفیت های قانونی موجود به ‌جای مجازات کودکان آسیب‌پذیر استفاده شود.
نقی زاده اظهار داشت: حضور نداشتن وکیل، دادرسی را با چالش مواجه می کند؛ بنابراین در راستای رعایت کنوانسیون حقوق کودک، آیین دادرسی کیفری همچنین ناتوانی نوجوانان در انتخاب وکیل، عدم فن بیان و عدم اشراف به قوانین، حمایت کانون وکلا و وکلا در قبول پرونده های تسخیری اطفال و نوجوانان به ویژه کودکانی که با سوءاستفاده و ناآگاهانه مرتکب بزه شده اند، ضرورت دارد.
در ادامه این نشست، احمد جعفری سرپرست مجتمع قضایی شهید فهمیده گفت: وکلا با میل و رضایت خود در آن مجتمع حاضر می شوند و این اقدام خداپسندانه از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.
وی افزود: امیدوارم هیچ پرونده ای بدون وکیل تشکیل نشود و خروجی محاکم به جای مجازات اطفال به سمت اصلاح، بازپروری و اقدامات پیشگیرانه سوق داده شود و از آنجایی که نبود وکیل در پرونده‌های اطفال و نوجوانان مشکلاتی در دادرسی ایجاد می کند، بر تداوم همکاری کانون وکلا با آن مجتمع برای کمک حقوقی به اطفال و نوجوانان معارض قانون تاکید داریم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.