صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۲۷۰ برنامه هفته تربیت بدنی در سیستان و بلوچستان اجرا می شود
۲۷۰ برنامه هفته تربیت بدنی در سیستان و بلوچستان اجرا می شود

۲۷۰ برنامه هفته تربیت بدنی در سیستان و بلوچستان اجرا می شود

زاهدان - مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: 270 ویژه برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش از 26 مهر الی دوم آبانماه در سراسر این استان اجرا می شود.

ادهم کرد زابلی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا، تجلیل از ورزشکاران مدال آور، برپایی رقابت ها، همایش های مختلف و افتتاح طرح های ورزشی از مهمترین برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش در سیستان و بلوچستان است.
به گزارش کسب و کار نیوز، وی گفت: هم اینک بیش از ۱۰۸ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان تجهیز شده است که همزمان با هفته تربیت بدنی ۴۵ خانه روستایی دیگر با اعتبار هر خانه بیش از ۴۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسند.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه ورزش این استان گفت: تعداد اماکن ورزش استان قبل از انقلاب ۱۲ مورد بود که هم اینک به ۳۱۸ مورد افزایش یافته است.
وی افزود: همچنین ۱۰۱ طرح نیمه تمام ورزشی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در صورت اتمام سبب افزایش سرانه فضای ورزشی این استان از ۴۴ سانتی متر کنونی به ۵۵ سانتی متر می شود.
کرد زابلی با بیان اینکه ۸۸ سمن در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، هنری، محیط زیست و گردشگری در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند افزود: تا سال ۹۳ تنها سه سمن در حوزه جوانان در این استان فعال بود که هم اینک شاهد پیشرفت های خوبی در این زمینه هستیم.
وی تاکید کرد: با برون سپاری و تفویض امور به سمن ها بستری برای فعالیت های اجرایی و مدیریتی ایجاد می شود که در توانمند سازی حوزه جوانان نقش موثری دارد.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: کاروان ورزشی هامون تا مکران به عنوان بزرگترین کاروان این استان با بیش از ۶۰۰ ورزشکار در ۶۸ رشته ورزشی به رقابت های طرح المپیاد ورزشی استعدادیابی برتر کشور اعزام خواهند شد.
وی اظهار داشت: ۳۰ آبانماه شاهد اعزام بزرگترین کاروان ورزشی سیستان و بلوچستان به رقابت های کشوری خواهیم بود.
کرد زابلی ادامه داد: این کاروان در ۶۸ رشته، بین سنین ۱۲ تا ۱۵ سال در ۲ گروه دختران و پسران است.
وی بیان کرد: این کاروان بزرگترین کاروان ورزشی بعد از انقلاب اسلامی است و بزرگترین رویداد ورزشی سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
کرد زابلی از میزبانی سیستان و بلوچستان در رشته بوکس خبر داد و افزود: این استان بزودی میزبان مسابقات رشته بوکس کشور خواهد بود.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این مسابقات به مدت ۱۰ روز در ۱۰ وزن در شهرستان زاهدان برگزار می شود که بیشترین تعداد شرکت کننده را دارد و بیش از ۴۰ تا ۵۰ داور سرشناس کار قضاوت این مسابقات را برعهده دارند.

افزون بر ۴۴ هزار و ۸۸۰ ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی هم اینک در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.