صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جهاد دانشگاهی می‌تواند بازوی علمی دستگاه‌های اجرایی باشد/آموزش‌های جهاد پژوهش‌محور باشد
جهاد دانشگاهی می‌تواند بازوی علمی دستگاه‌های اجرایی باشد/آموزش‌های جهاد پژوهش‌محور باشد

در دیدار نماینده رشت با رییس جهاد دانشگاهی گیلان مطرح شد

جهاد دانشگاهی می‌تواند بازوی علمی دستگاه‌های اجرایی باشد/آموزش‌های جهاد پژوهش‌محور باشد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی با وجود پژوهشکده محیط زیست و آزمایشگاه تخصصی آن، می‌تواند مرجع و بازوی علمی تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی محیط زیست باشد.

نشست

به گزارش کسب و کار نیوز، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر جمالزاد، رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان اظهار کرد: جهاددانشگاهی با وجود مراکز پژوهشی و تحقیقاتی یکی از دستگاه‌های موثر در حوزه تولید علم است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت پژوهشکده محیط زیست، افزود: پژوهشکده محیط زیست این پتانسیل را دارد تا در مباحث گردشگری در همه بخش‌ها نظیر محیط زیست دریایی، جنگل‌ها، کشاورزی ورود کند و حتی با بهره‌گیری از تکنولوژی هسته‌ای زمینه گسترش پژوهش‌های علمی را بیش از پیش فراهم کند و پژوهشکده را به پژوهشگاه ارتقاء دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت‌های این پژوهشکده ورود در مبحث مدیریت منابع آب است.

کوچکی‌نژاد وضعیت محیط زیست و پسماند در استان گیلان را نامطلوب دانست و یادآور شد: جهاددانشگاهی گیلان با استفاده از ظرفیت پژوهشکده می‌تواند علاوه بر بحث آموزش‌های عمومی، در بخش تبدیل زباله به مواد اولیه کار کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش‌های جهاددانشگاهی باید پژوهش‌محور باشد، تصریح کرد: جهاددانشگاهی با وجود مراکز دانشگاهی که دارد، می‌تواند در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکتری در رشته‌ محیط زیست، به صورت تخصصی ورود کند.

وی اضافه کرد: موسسات و نهادها هم می‌توانند در بخش‌های آموزشی خود از مرکز آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.