صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بنیاد علم ایران آمایش تحقیقات و بیان خلاهای تحقیقاتی را برعهده بگیرد
بنیاد علم ایران آمایش تحقیقات و بیان خلاهای تحقیقاتی را برعهده بگیرد

معاون پژوهشی دانشگاه شریف:

بنیاد علم ایران آمایش تحقیقات و بیان خلاهای تحقیقاتی را برعهده بگیرد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف جهت‌دهی به حوزه پژوهش در کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: بنیاد علم ایران آمایش تحقیقات و بیان خلاهای تحقیقاتی را برعهده بگیرد.

پژوهش

به گزارش کسب و کار نیوز محمدرضا موحدی امروز با حضور در پنل اثربخشی پژوهش در حوزه علم، اقتصاد و جامعه که از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران (بنیاد علم ایران) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، تاکید کرد: سفارش تحقیقات و پژوهش‌ها وظیفه یک نهاد بالادستی است که در این خصوص بنیاد علم می‌تواند آمایش تحقیقات را به عهده گرفته و خلاهای آن را بیان کند.

وی تحقیق موفق و اثرگذار را مستلزم دو عنصر اساسی تمرکز و تداوم دانست و اظهار کرد: سازوکارهای تحقیقاتی باید به گونه‌ای باشد که این دو عنصر برای اساتید فراهم شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف خاطر نشان کرد: باید بتوانیم اکوسیستمی فراهم کرده و مجموعه‌ای از ابزارها را در اختیار محققان قرار دهیم که حمایت از آنها را در سطوح و مراحل مختلف فراهم کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مقالات ما در حوزه‌های مهندسی و پزشکی در سطح بین‌المللی مطرح هستند. این در حالی است که در سطح علوم انسانی از این جایگاه برخوردار نیستیم که باید خروج از این فضا را جزو اولویت‌هایمان قرار دهیم.

***یکی از معضلات حوزه پژوهش پراکنده‌کاری اعضای هیات علمی است

محمدحسین بهشتی، عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران نیز با حضور در این پنل یکی از معضلات حوزه پژوهش را پراکنده‌کاری اعضای هیات علمی دانست و تاکید کرد: از ابتدای تعریف تحقیق باید به حل مساله توجه شود.

وی تشریح کرد: در حال حاضر در مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری بدین شکل عمل می‌کنیم که محقق مراحل اولیه طرح را انجام داده و بتواند در قالب شرکت خصوصی وارد عمل شود. سپس بعد از مشخص شدن بهره‌بردار طرح، بهره‌بردار و معاونت علمی در اجرای آن مشارکت دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.