صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / چگونگی انتفاع شرکت‌های اکتشاف و تولید از سرمایه گذاری تشریح شد
چگونگی انتفاع شرکت‌های اکتشاف و تولید از سرمایه گذاری تشریح شد

از سوی مدیرعامل انرژی دانا

چگونگی انتفاع شرکت‌های اکتشاف و تولید از سرمایه گذاری تشریح شد

مدیرعامل انرژی دانا گفت: شرکت‌های اکتشاف و تولید برای سود بردن از انجام سرمایه‌گذاری‌های خود، باید مجموعه‌ای از توانمندی‌ها را در حوزه‌های مختلف گرد هم آورند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، محمد ایروانی روز سه‌شنبه (۲۴ مهرماه) در نشست تخصصی «بررسی پارادایم‌های جدید در بالادستی صنعت نفت و گاز» در حاشیه چهارمین کنگره راهبردی نفت و نیرو از مدیریت پروژه، مهندسی روسطحی، عملیات، بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، پژوهش و فناوری، ریسک، تامین مالی و حقوقی به عنوان مجموعه‌ای از توانمندی‌ها نام برد و افزود: تصمیم‌گیری‌های راهبردی، الگوی عملیات و سرانجام موفقیت شرکت‌های اکتشاف و تولید در سرمایه‌گذاری، در ارتباط با این حوزه‌های توانمندی شکل می‌گیرد.
وی به نقش شرکت‌های اکتشاف و تولید در افزایش تولید نفت اشاره کرد و یادآور شد: شرکت انرژی دانا به‌عنوان یکی از شرکت‌های اکتشاف و تولید موفق شده است یک قرارداد از سه قرارداد نفتی را برای توسعه میدان‌های آبان و پایدار غرب امضا کند. این قرارداد بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم شرکت‌های انرژی دانا و زاروبژنفت امضا شده است.
مدیرعامل شرکت انرژی دانا تصریح کرد: این ۲ میدان (آبان و پایدار غرب) که به دلیل دوره عمر و همچنین سطح فعالیت‌های کشور همسایه افت تولید بالایی را تجربه می‌کنند، گزینه بسیار مناسبی برای به‌کارگیری فناوری‌های بهبود ضریب برداشت نفت (IOR) هستند. در این ۲ میدان به‌طور ویژه از فناوری پمپ‌های درون‌چاهی استفاده خواهد شد. در نتیجه پیاده‌سازی این فناوری‌ها و دیگر فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، ۶۷ میلیون بشکه به تولید تجمعی و با احتساب قیمت ۷۵ دلار برای هر بشکه نفت، حدود ۵ میلیارد دلار به ثروت ملی افزوده می‎شود.
ایروانی با تاکید بر این که شرکت‌ها در حوزه رشد باید تصمیم‌های کلیدی بگیرند که از جمله آنها می‌توان به انتخاب راهبرد و الگوی عملیات اشاره کرد، گفت: الگوهای مفهومی متنوعی برای این تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، از جمله الگوی گروه مشاوره بوستون برای راهبرد و الگوی مکینزی برای الگوی عملیات که انتخاب و سفارشی‌سازی آنها می‌تواند متناسب با نیازهای شرکت‌ها صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت انرژی دانا با بیان این‌که شرکت‌های اکتشاف و تولید در مسیر رشد و توسعه خود با مجموعه‌ای از ذی‌نفعان کلیدی در ارتباط هستند، تاکید کرد: توسعه و رشد این شرکت‌ها تنها با همکاری دولت، بازارهای مالی، تامین‌کنندگان و اکوسیستم فناوری میسر می‌شود، بنابراین مشارکت این بازیگران کلیدی می‌تواند رشد و توسعه شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی را با سرعت و سهولت بیشتری رقم زند.
چهارمین کنگره راهبردی نفت و نیرو به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی و هم‌اندیشی بی‌واسطه دست‌درکاران، نخبگان و متخصصان حرفه‌ای داخلی و خارجی از بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی، دیروز (سه‎شنبه، ۲۴ مهرماه) آغاز شد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.