صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / مراکز آموزش عالی باید بر روی اصل کارآفرینی متمرکز شوند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

مراکز آموزش عالی باید بر روی اصل کارآفرینی متمرکز شوند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری کشورمان گفت: مراکز آموزش عالی باید بر روی اصل کارآفرینی متمرکز شوند.

سورنا ستاری سه شنبه شب در دیدار با روسای دانشگاه ها و نخبگان آذربایجان غربی با بیان اینکه محیط علمی کشور باید مانع از مهاجرت نخبگان شود اظهارداشت: دولت باید تسهیل کننده محیط کسب و کار باشد و رونق این محیط و افزایش سرمایه گذاری بر عهده فعالان بخش خصوصی و نخبگان است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری در برخی از استانهای کشور فعال نیست خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از استانها از جمله آذربایجان غربی صندوق پژوهش و فناوری فعال نیست در حالی که فعالیت این صندوق می تواند به توسعه شرکت های دانش بنیان سرعت ببخشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال جهت رفع مسایل و مشکلات به همراه فعال سازی صندوق استان آذربایجان غربی خبر داد و افزود: آذربایجان غربی امکانات و سرمایه های اجتماعی بسیار خوبی برای توسعه فعالیت های پارک علم و فناوری دارد و تحقق این امر نیازمند توجه مسئولان استانی است.

ستاری با انتقاد از نبود ساختمان مجهز برای پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اضافه کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیازمند ساختمانی مجهز در داخل شهر بوده و مسئولان استانی این امر را باید در اولویت برنامه های خود بگذارند.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت از نخبگان در سطح کشور گفت: امسال ایرات ۱۴۰ ثبت اختراع در آمریکا داشته است که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان سال به ۲۰۰ اختراع افزایش یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از حمایت مادی و معنوی و تامین هزینه های ثبت اختراع جهانی خبر داد و عنوان کرد: اگر مخترعی قصد ثبت اختراع جهانی دارد، تمام هزینه هایش از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که سه شنبه وارد ارومیه شد، علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، پارک علم و فناوری ارومیه را افتتاح و از محصولات فناورانه این پارک نیز رونمایی کرد.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله صنعت هسته ای جمهوری اسلامی در دانشگاه ارومیه و دیدار با روسای دانشگاه ها و نخبگان استان از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

همچنین مطالعه کنید:

زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.