صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / سرمایه‌گذاران ایتالیایی در ایران می‌مانند
سرمایه‌گذاران ایتالیایی در ایران می‌مانند

مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران:

سرمایه‌گذاران ایتالیایی در ایران می‌مانند

مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران می‌گوید: شرکت‌های ایتالیایی درخواست‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران دارند و با وجود تحریم‌های آمریکا در ایران می‌مانند.

مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران گفت که شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشورش با وجود تحریم یکجانبه آمریکا در ایران می‌مانند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، آئوگوستو دی جاچینتو در نشست اتاق ساری و فعالان بخش خصوصی مازندران افزود: بااین‌وجود همچنان درخواست‌های زیادی از سوی شرکت‌های ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و ما در سفارت نیز به دنبال فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری برای این متقاضیان در ایران هستیم.

وی گفت: حدود ۹۰ درصد از شرکت‌های تولیدی و صنعتی در ایتالیا را شرکت‌های کوچک خانوادگی تشکیل می‌دهند که در شرایط خروج آمریکا از برجام و تحریم یکجانبه نیز می‌توانند در ایران فعالیت داشته باشند.

مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران اظهار داشت: ما در شرایط سخت اقتصادی نیز از ایران حمایت می‌کنیم و تاکنون نیز حسن نیت خود را به اثبات رساندیم.

دی جاچینتو نگرانی سرمایه‌گذاران ایتالیا را مبادلات مالی و بانکی دانست و ابراز امیدواری کرد تا این مشکلات نیز به‌زودی برطرف شود.

وی با اشاره به نزدیکی فرهنگی بین ایران و ایتالیا تصریح کرد : ما باید از ظرفیت فرهنگی نیز برای گسترش مبادلات تجاری استفاده کنیم.

در سفر یک‌روزه مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در تهران تعدادی از بازرگانان و تجار این کشور نیز حضور دارند.

در حال حاضر میزان مبادلات تجاری ایران و ایتالیا حدود پنج میلیارد دلار است و پروتکل‌های تجاری امضاء شده بین دو کشور نیز ۱۳ میلیارد دلار است که پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده سطح مبادلات دو کشور به این میزان برسد.

همچنین مطالعه کنید:

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند/ فرصت خطا نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.