صفحه اصلی / استان ها / ایلام / روستاهای چوار از« تنهایی و بی همراهی» رنج می برند
روستاهای چوار از« تنهایی و بی همراهی» رنج می برند

اینجا «اپراتورها» با مردم بیگانه اند

روستاهای چوار از« تنهایی و بی همراهی» رنج می برند

در کانال بازتابِ ایلام متنی با عنوان" قابل توجه وزیر، استاندار و متولیان امر؛ در عصر ارتباطات و در خواب عمیق مسئولان/بیش از ۲۰ روستای چوار از اینترنت بی بهره اند!" منتشر شد.

 

✍غلامرضا محمدمرادی
به دنبال انتشار یادداشتی در کانال بازتابِ ایلام با عنوان” قابل توجه وزیر، استاندار و متولیان امر؛ در عصر ارتباطات و در خواب عمیق مسئولان/بیش از ۲۰ روستای چوار از اینترنت بی بهره اند!” و واکنش ها و پاسخ های متنوع مسئولان مربوطه، بالاخره با دستور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام؛ کارشناسان ذیربط برای ارزیابی وضعیت ارتباطی و اینترنتی روستاهای هدفِ انتقاد؛ به منطقه اعزام و برای اطلاع از صحت و سقم موضوع، ماموریت یافتند.

ضمن تقدیر و سپاس از توجه و سرعت عمل این عزیزان؛ توفیق حاصل شد و از ساعت ۱۰ صبح امروز(دوشنبه بیست و سوم مهر ماه ) در معیت”مجید موسی نژاد” کارشناس ارتباطات استان و”مهدی رجبی نژاد” کارشناس و مدیر شرکت”های وب” در استان ایلام و”ایوب چراغی” بخشدار چوار؛ وضعیت ارتباطی روستاهای مورد انتقاد از لحاظ ارتباطی و اینترنتی مورد ارزیابی قرار گرفت و به شرح ذیل به اطلاع عموم می رسد:

در روستاهای پلک گردل؛ پلک لک؛ تازه آباد؛ چشمه سرخ؛ پلکانه؛ بان امرود؛ چغاکبود و مسیرهای منتهی به این روستاها؛ متأسفانه هیچ اپراتوری(همراه اول، ایرانسل، رایتل و…) اصلاً آنتن نمی دهد و هیچگونه ارتباطی برقرار نمی شود و به تبع آن، از اینترنت این اپراتورها هم هیچ خبری نیست و تنها با تجهیزات جانبی مدرن و گران بهای “های وب” و به سختی می توان از اینترنت یا تلفن های ثابت”های وبی” بهره جُست.!

مردم روستاهای یادشده به خاطر نبود خطوط ارتباطی و اینترنتی سخت در مضیقه و به شدت گله مند هستند و بنا به گفته برخی از اهالی این روستاها؛ مردم برای یک ارتباط تلفنی ساده؛ باید مسیر زیادی طی کنند و در بلندترین نقطه یا تپه مشرف بر روستا حضور یابند تا شاید اندک آنتنی بیابند و رفع نیاز کنند. همین پرسه زدن دردآور و پیاده روی رنج آور برای یافتن یک نقطه آنتن دار؛ مردم منطقه را به شدت کلافه، آزرده و ناراضی کرده است.!

در روستاهای بهارستان، شهرک شهید رجایی، حاج بختیار، بانسرو و بان بلوط؛ صرفاً ارتباط همراه اول( با اینترنت بسیار ضعیف، آزار دهنده و کلافه کننده ) فعال است و اپراتورهای دیگر( ایرانسل و رایتل) اصلاً آنتن نمی دهند و متأسفانه با یک تندباد، صاعقه، بارش باران و…؛ همراه اول نیز از همراهی منصرف می شود و این روستاها هم از لحاظ ارتباطی به کُمای مطلق می روند.!

بنا بر اعلام، گواهی و تایید اهالی ساکن در روستاهای گلزار، گلزار حداد، گله جار، بانخشک، بانویزه، روستاهای حوزه دهستان گنجوان و…؛ اپراتورهای ارتباطی بویژه همراه اول که با شعار” هیچ کس تنها نیست” بیشترین مشترکان را به خود اختصاص داده است!! در این روستاها با مشترکان چندان همراهی ندارند و اینترنت پرسرعت به آرزو و رویای دست نیافتنی برای مردمان این مناطق تبدیل شده است.!

⚡️تنها امیدی که در این بازدید به آینده نزدیک موکول شد و ما را تا حدودی امیدوار کرد؛ قول همکاری و همراهی شرکت خصوصی”های وب” به عنوان شرکت همکار و همراه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام بود، انشاءالله با بهره برداری از پروژه های اصلی( پروژه انارگ) و فرعی که در دست اجراء دارند؛ اپراتورهای مختلف ارتباطی با بهره گیری از پهنای رومینگ رایگان”های وب” همه روستاهای فاقد پوشش ارتباطی و اینترنتی در بخش چوار را از خطوط ارتباطی مناسب و اینترنت پرسرعت و قابل قبول؛ بهره مند سازند.

⚡️گفتنی است؛ علیرغم پیگیری های مجدانه برای رفع معضلات ارتباطی و اینترنتی روستاهای بخش چوار؛ متأسفانه تا کنون وعده و وعیدهای یکی از اپراتورهای بخش خصوصی در طول ۸ ماه گذشته به ثمر ننشسته است و بیم آن می رود که این بار نیز این وعده( حدوداً دو ماهه) هم محقق نشود و فقط زمان را به زمین ببافند و بهانه های جدید را دست مایه خود قرار دهند.

امیدواریم که با تلاش، جدیت، پیگیری و نظارت” آذری جهرمی” وزیر تلاشگر و مردمی و دیگر مسئولان سختکوش در مجموعه های ارتباطات، زیرساخت و مخابرات؛ انتظار طاقت فرسای اهالی این مناطق محروم و فاقد خطوط ارتباطی و اینترنتی؛ هر چه سریع تر به سر آید و شاهد وعده های الکی، مردم آزار و “سرِ خرمنی” نباشیم و به زودی جشن” همراهی” برگزار کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.