صفحه اصلی / سرخط خبرها / پیش‌نویس سند فاز سوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ رونمایی شد
پیش‌نویس سند فاز سوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ رونمایی شد

پیش‌نویس سند فاز سوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ رونمایی شد

گزارش نهایی فاز دوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ‌آسیایی و آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم این پروژه، امروزارائه شد.

حمید ظهرابی در جلسه ارایه گزارش نهایی فاز دوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ‌آسیایی و آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم این پروژه که امروز با حضور نمایندگان برنامه عمران ملل متحد، وزارت امور خارجه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، سازمان امور عشایری، مسئولان محیط زیست استان‌های زیستگاه یوزپلنگ و مدیران و کارشناسان معاونت طبیعی و پروژه حفاظت از یوزپلنگ برگزار شد، درباره پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: این پروژه زمانی شروع شد که بسیاری تصور می‌کردند که یوز منقرض شده است اما حداقل سود این پروژه افزایش دانش محیط زیست و ارتقای آگاهی عمومی نسبت به یوزپلنگ است. دانش امروز جامعه نسبت به شروع پروژه قابل مقایسه نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: قبول داریم که می‌شد بهتر از این عمل کرد اما این پروژه با بودجه و امکانات در اختیارش را موفق ارزیابی می‌کنیم. خوشبختانه با وجود تمام نامهربانی‌هایی که وجود دارد، پروژه به جای آنکه افت کند، اوج گرفته است.

ظهرابی ادامه داد: اطلاع از شرایط جمعیت یوز و مخاطراتش در حال حاضر، یک دستاورد مهم پروژه است که می‌توانیم بر اساس همین دستاورد برای حفاظت یوزپلنگ برنامه‌ریزی کنیم.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در یک سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در زیستگاه یوزپلنگ رخ داده است. خروج دام از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش خارتوران که عرصه ای حدود ۲۵۰ هزار هکتاری را در بهترین زیستگاه زادآوری یوزپلنگ آسیایی در اختیار این گونه قرار می دهد، اتفاق بزرگی است.۱۰ سال سازمان حفاظت محیط زیست برای تحقق این امر تلاش می‌کرد و امروز با کوشش مردم و سازمان‌های مردم نهاد، همراهی جوامع بومی و محلی و همت سازمان حفاظت محیط زیست شاهد تحقق آن هستیم و بایستی قدردان مردم کشورمان باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،در این جلسه خلاصه‌ای از گزارش نهایی فاز دوم پروژه توسط دکتر باقر نظامی – مشاور این پروژه – ارائه شد.

در بخش دیگری از این جلسه، آخرین پیش نویس سند فاز سوم که پیش از این در کارگروهی متشکل از کارشناسان، داوطلبان و همکاران پروژه پیشنهاد شده بود، برای دریافت آخرین نظرات ارائه شد.

قرار است نظرات اصلاحی کارشناسان ظرف مدت یک هفته در آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم اعمال شود و متن نهایی سند تصویب و به اجرا گذاشته شود.

پس از تایید سند نهایی، فاز سوم پروژه با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان عمران ملل متحد و سازمان حفاظت محیط زیست و با حمایت مالی سازمان حفاظت محیط زیست و نهادهای بین‌المللی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.