صفحه اصلی / دسته بندی نشده / آلمان یکی از محکومان حملات ۱۱ سپتامبر را به مراکش بازگرداند
آلمان یکی از محکومان حملات ۱۱ سپتامبر را به مراکش بازگرداند

آلمان یکی از محکومان حملات ۱۱ سپتامبر را به مراکش بازگرداند

منیر المتصدق که به جرم همکاری در اقدامات تروریستی ۱۱ سپتامبر نیویورک در آلمان به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود، پس از آزادی، مستقیما از زندان به فرودگاه هامبورگ منتقل شد تا به کشورش مراکش بازگردانده شود.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، با بازگرداندن منیر المتصدق از زندان هامبورگ به مراکش، فصل دیگری از پرونده در ارتباط با حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک بسته می‌شود. او تنها عضو هسته تروریستی معروف به «هسته هامبورگ» است که در سال ۲۰۰۷ میلادی در آلمان در دادگاه عالی شهر هامبورگ به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود.

اتهام المتصدق که مراکشی‌تبار است، عضویت در یک سازمان تروریستی در هسته هامبورگ بود. در این گروه دانشجویان افراطی از کشورهای گوناگون عربی عضویت داشتند. این دانشجویان در اردوگاه‌های مختلف شبکه تروریستی القاعده در افغانستان آموزش دیده و برای انجام عملیات انتحاری و بمب‌گذاری آماده شده بودند.

قضات دادگاه هامبورگ همچنین منیر المتصدق را به اتهام همکاری و دست‌ داشتن در ۲۴۶ مورد قتل محکوم کرده بودند.

در تابستان سال ۲۰۰۵ المتصدق که در آن زمان در رشته الکتروتکنیک تحصیل می‌کرد، متهم شد به این که ارتباط تنگاتنگ با محمد عطا، از تروریست‌های حمله ۱۱ سپتامبر و هسته تروریستی هامبورگ داشته و همچنین  از برنامه‌ریزی ربودن هواپیما آگاه بوده است.

محمد المصری که به نام محمد عطا معروف بود، برنامه‌ریز اصلی حملات تروریستی نیویورک شناخته شد. او کسی بود که یکی از هواپیماهای ربوده شده را به سمت برج شمالی مرکز تجارت جهانی هدایت کرد.

به گفته قضات دادگاه هامبورگ، المتصدق در جریان ربودن چهار هواپیمای آمریکن ایرلاینز در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ و حمله تروریستی سه هواپیما به مرکز تجارت جهانی در برج‌های دوقلوی نیویورک و پنتاگون نقش مهمی ایفا ‌کرده است.

هواپیمای چهارم در حالی که مسافران در تلاش بودند از ربودن هواپیما جلوگیری کنند، بر روی زمین‌های مزروعی در ایالت پنسیلوانیا سقوط کرد. 

بر اساس گزارش دویچه‌وله، قضات دادگاه در آن زمان اعلام کردند که متهم می‌دانسته که حملات انتحاری بزرگ با هواپیما صورت می‌گیرد اما از اهداف دقیق این حملات اطلاعی نداشته است. تنها حلقه کوچکی از تروریست‌ها از برنامه‌ریزی دقیق عملیات ترور مطلع بودند.

روند دادگاه المتصدق به دلیل ناکافی بودن مدارک علیه او پنج سال به طول انجامید و سرانجام دادگاه عالی هامبورگ رأی ۱۵ سال زندان را برای او صادر کرد.

با به پایان رسیدن سال‌های محکومیت المتصدق، او امروز (دوشنبه) به منظور بازگرداندن به کشورش، مستقیما به فرودگاه هامبورگ منتقل شد. دلیل این امر جلوگیری از اقامت او در آلمان اعلام شده است.

المتصدق که اکنون ۴۴ سال دارد، در مراکش بزرگ شده است. او برای ادامه تحصیل در سال ۱۹۹۳ به آلمان آمد و در آلمان با همسرش که روسی‌تبار بود، آشنا شد. پس از دستگیری المتصدق، همسر و سه فرزند او به مراکش بازگشتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …