صفحه اصلی / 00 / کاهش ۴٫۸ درصدی بیکاری روستایی با اجرای توسعه مشاغل خانگی

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خبر داد:

کاهش ۴٫۸ درصدی بیکاری روستایی با اجرای توسعه مشاغل خانگی

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: با اجرای پروژه طرح اشتغال زایی روستایی میزان بیکاری روستایی ما از 10.2 درصد به 5.4 درصد تقلیل پیدا خواهد کرد.

استانها/ مشاغل خانگی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید علی اکبر شمسیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در محل استانداری خراسان، اظهار کرد: فاز اول برنامه توسعه اقتصادی طرح اشتغال‌زایی روستایی استان خراسان با سفارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان انجام شده وامیدواریم نتایج آن برای استان و شهرستان‌های اطراف دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از سال ۸۷  تعداد زیادی از اسناد فرادستی و پروژه‌های بزرگ مربوط به حوزه اشتغال را انجام داده و بعضی از طرح‌های جهاد، به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مدیریت ارشد استان بوده، مطالعه سند آمایش استان خراسان، تبیین سند اشتغال سرمایه‌گذاری استان، تببین توسعه صنعت و معدن استان، توسعه اشتغال پایدار دانش‌آموختگان، الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی در اشتغال زایی روستایی را می‌توان از جمله این موارد نام برد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای انجام این پروژه ۳۱ دهستان و ۴۶۲ روستا مورد مطالعه قرا گرفته، همچنین ۸۴۱ بازدید و ۱۱۰۶ جلسه با دهیاران و اهالی روستا برگزار شده است.

شمسیان تصریح کرد: پیش بینی ما این است در صورت به فرجام رسیدن این طرح میزان اشتغال زایی در این زمینه  36هزار ۸۲۰ نفر خواهد بود و سرمایه مورد نیاز این طرح نیز یک هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان است و براساس پیش‌بینی‌، متوسط سرانه اشتغال برای هر شغل ایجاد شده ۳۵ میلیون تومان است و با انجام این پروژه میزان بیکاری روستایی ما از ۱۰٫۲ درصد به ۵٫۴ درصد  تقلیل پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

دفاع نماینده آمریکا از سلطه طلبی تجاری

به گزارش کسب و کار نیوز، واشنگتن و پکن روی واردات محصولات یکدیگر به ارزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.