صفحه اصلی / سرخط خبرها / کارگاه بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی برگزار می شود
کارگاه بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی برگزار می شود

کارگاه بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی برگزار می شود

نخستین کارگاه آموزشی بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی با همکاری کمیته علمی بررسی و تحقیق و مرمت سازه های تاریخی (ایسکارسا) از ۲۸ تا ۳۰ مهرماه در تهران برگزار می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سید هادی احمدی مدیر کل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با اعلام این خبر گفت: در این کارگاه ۱۳ سخنرانی از سوی کارشناسان خارجی و متخصص مرمت از کشورهای آمریکا، ایتالیا، ترکیه، چک، رومانی، ژاپن، لهستان، مکزیک و یونان که در ایسکارسا «کمیته ی علمی بررسی و تحقیق و مرمت سازه های تاریخی» عضویت دارند ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه ها و ورک شاپ های بین المللی در حوزه حفاظت از بناهای تاریخی و سازه های سنتی، به انتقال تجربیات جهانی در این حوزه کمک می کند و منجر به بالا رفتن سطح دانش کارشناسان داخلی و تصمیم گیری های اصولی در موضوع نظارت و مرمت بناهای تاریخی کشور می شود افزود: علاوه بر متخصصان خارجی سه تن از صاحبنظران و متخصصان ایرانی همچون علی اکبر سعیدی، سید امیرمهرداد حجازی و عیسی اسفنجاری در این کارگاه سخنرانی خواهند کرد.

احمدی به روزرسانی سطح علمی کارشناسان مرمت و حوزه میراث فرهنگی، آشنایی با آخرین فن آوری و دانش مقاوم سازی بناهای تاریخی، تبادل تجربیات جهانی و ایران در خصوص استحکام بخشی، بررسی نقاط ضعف و قوت پروژه های بزرگ مقاوم سازی در ایران را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

به گفته وی ضوابط و استانداردهای بین المللی حفاظت، مطالعات آرشیوی (چگونه دانش مربوط به تاریخچه بنا به مداخله جهت می‌بخشد )، روش‌های مستندسازی (مطالعات ژئومتری، آسیب‌نگاری و فناوری روش‌های ساده تشخیص غیرمداخله‌ جویانه)، عناصر سازه‌ای ساختمانهای بنایی از جمله موضوعاتی است که در قالب سخنرانی در این کارگاه ارایه خواهد شد.

مدیر کل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی چالش‌های خاک و ژئوتکنیک، مکانیک مصالح بنایی، رفتار عناصر سازه‌ای در اثر محرک‌ها، آسیب‌شناسی: روش‌های تشخیص آسیب‌ها، ارزیابی و تحلیل سازه‌ای، روش ها و تصمیمات مداخله، مرمت سازه‌ای میراث جهانی نیایشگاه دافنه در یونان بر اساس رویکردهای ایسکارسا، مرمت مناره های بسطام، مرمت قلعه ایزد خواست و مرمت مدرسه سپهسالار را از دیگر موضوعات مطرح در این کارگاه عنوان کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.