صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / علی‌نژاد: افزایش تیم‌های لیگ ووشوی بانوان عجیب بود/ به شکایات رسیدگی می‌کنیم

علی‌نژاد: افزایش تیم‌های لیگ ووشوی بانوان عجیب بود/ به شکایات رسیدگی می‌کنیم

رئیس فدراسیون ووشوی ایران با بیان اینکه افزایش تعداد تیم‌های لیگ ووشوی بانوان عجیب بود، گفت: اگر بازیکنی در خصوص پرداخت نشدن قراردادش به باشگاه شکایت کند، رسیدگی می‌کنیم.

علی نژاد وشوو

مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص لیگ‌های برتر  ووشوی مردان و زنان، توضیح داد: در بخش خانم‌ها بیش از دو برابر افزایش تعداد تیم داشتیم  که به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه برای خودم تعجب آور بود. البته این اتفاق نشان دهنده تمهیدات خوبی است که برای بخش بانوان انجام داده‌ایم و امسال با توجه به افزایش تعداد تیم‌ها، می‌توانیم شاهد مسابقات با کیفیتی در بخش بانوان باشیم. 

او ادامه‌ داد: در بخش مردان نیز شاهد حضور تیم‌های خوبی هستیم که مانند فصل گذشته مسابقات با کیفیتی را ارائه می‌دهند. ضمن این که لیگ برتر می‌تواند در هزینه‌ها به ووشوکاران کمک کند و در شرایط تمرین مسابقه قرار بگیرند، چرا که ملی‌پوشان ما مانند فصل‌های گذشته در تیم‌های لیگ برتری حضور دارند و همین مساله در آمادگی آنها برای مسابقات بین‌المللی تاثیرات مثبتی دارد.

رییس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سوال که چرا تعداد تیم‌ها در لیگ مردان افزایش چندانی نداشت، اظهار کرد: مکانیزم ورود به لیگ برتر مردان مشخص است. این طور نیست که هر تیم بتواند در لیگ حاضر شود، تیمی که می‌خواهد در لیگ برتر باشد باید از دسته یک وارد این سطح شود. تیم‌های برتر  لیگ دسته یک نیز در حال‌ حاضر وارد لیگ‌برتر شده‌اند و تنها به دلیل انصراف شهرداری دامغان بود که تعداد تیم‌ها کاهش یافت. این تیم در دقیقه ۹۰ تصمیم به انصراف گرفت.

نایب رئیس فدراسیون جهانی ووشو در خصوص قراردادهای ووشوکاران در فصل جاری لیگ برتر نسبت به دوره‌های گذشته نیز، گفت‌: تغییر چندانی در مبلغ قراردادها وجود نداشته و همان شرایط فصل گذشته حاکم است.

علی‌نژاد در پاسخ به این سوال، برخی از تیم‌ها قرارداد بازیکنان را پرداخت نکرده‌اند آیا فدراسیون می‌تواند در این مورد ورود کند؟ اظهار کرد: قطعا اگر شکایتی به صورت مکتوب به فدراسیون ارائه شود به آن رسیدگی می‌کنیم. فعلا هیچ بازیکنی از این مساله به صورت کتبی شکایت نکرده اما من به جرات می‌گویم این طور نیست که تیم‌ها  قراردادی را بندند، به آن عمل نکنند و فدراسیون نسبت به آن بی‌توجه باشد. مطمئنا در کمیته انضباطی به شکایات رسیدگی می‌کنیم و شاید حتی کار به مراکز قضایی نیز کشیده شود.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد حاشیه‌های تیم دانشگاه آزاد برای ورود به فصل جاری لیگ برتر، خاطرنشان کرد: گویا مشکلات داخلی وجود داشت که بهتر است من در این باره صحبتی نکنم، چرا که خبر دقیقی از مسائل اتفاق افتاده ندارم. با این حال تیم دانشگاه آزاد یکی از بهترین تیم‌ها است و قطعا در فصل جاری نیز شرکت خواهد کرد. همان طور که می‌دانید دانشگاه آزاد زمانی وارد لیگ ووشو شد که این رشته در بین ورزش‌های دانشگاهی نبود. جا دارد از مسئولان دانشگاه آزاد و این تیم به دلیل حمایت‌هایی که صورت گرفته تشکر کنم.  

او همچنین در مورد پیش‌بینی خود از نتایج تیم‌ ‌ملی ووشو برای مسابقات جام جهانی ساندا، اظهار کرد: در این مسابقات ورزشکارانی شرکت می‌کنند که همگی عنوان داران دور گذشته مسابقات قهرمانی جهان (۲۰۱۷ روسیه) هستند. به همین دلیل پیش‌بینی ما این است که کار سخت‌تری را نسبت به قهرمانی جهان در پیش داشته باشیم. ترکیب تیم‌ها در این مسابقات همان  ترکیب قهرمانی جهان روسیه است با این تفاوت که خانم مریم هاشمی از تیم‌ ‌ملی خداحافظی کرده‌اند و به جای او خانم فریناز نذیری جایگزین شده‌اند. با این حال تیم خوبی داریم و فکر می‌کنم مدال‌های  خوبی را کسب می‌کنیم.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد احتمال المپیکی شدن این رشته نیز، توضیح داد: از سال ۲۰۱۳ ووشو برای حضور در  المپیک در شورت لیست قرار گرفت. همچنین در سال ۲۰۱۶ نیز این اتفاق تکرار شد  ولی به دلیل این که  انتخاب رشته‌های جدید برای ورود به  المپیک  بر عهده میزبان (ژاپن) سپرده شده بود، ووشو انتخاب نشد و رشته‌هایی مانند کاراته به عنوان ورودی‌های جدید در  المپیک حاضر می‌شوند.

علی‌نژاد در پایان اضافه کرد: با این حال فدراسیون جهانی ووشو تلاش می‌کند با لابی‌هایی که انجام می‌دهد ارتباط خوبی را با مسئولان ورزش فرانسه بر قرار کند تا برای  المپیک ۲۰۲۴ شاهد حضور ووشو باشیم. ضمن این که با ورود ووشو به یونیورسیاد امیدها برای این اتفاق چندین برابر شده است، چرا که حضور در بازی‌های یونیورسیاد کار سختی است و این مسابقات از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. هر رشته‌ای که در یونیورسیاد باشد شانس بالایی برای حضور در  المپیک خواهد داشت.

انتهای پیام  

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.