چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / دسته بندی نشده / رفع مشکل بیماران نیازمند پیوند، تنها با اهدای اعضای ۲۰ درصد از بیماران مرگ مغزی
رفع مشکل بیماران نیازمند پیوند، تنها با اهدای اعضای ۲۰ درصد از بیماران مرگ مغزی

رفع مشکل بیماران نیازمند پیوند، تنها با اهدای اعضای ۲۰ درصد از بیماران مرگ مغزی

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان در آیین بزرگداشت چهلمین روز درگذشت زنده یاد فاطمه اسماعیل زایی گفت: مرگ مغزی ۱۰ درصد از کل مرگ های جامعه را تشکیل می دهد و در صورتی که اعضاء‌ ۲۰ درصد از بیماران‌ مبتلا به مرگ مغزی اهداء شود، مشکل تمام بیماران نیازمند به پیوند اعضاء در کشور برطرف خواهد شد.

اهدای عضو

‌به گزارش کسب و کار نیوز-‌ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دکتر قاسم میری علی آباد با اعلام این مطلب که در ۵۰ درصد از موارد بروز مرگ مغزی امکان اهدای عضو وجود دارد، افزود: با‌ اهدای اعضای هر بیمار مبتلا با مرگ مغزی می توان جان ۱ تا ۸ نفر را نجات داد.

دکتر قاسم میری علی آباد با اعلام این ‌که در حال حاضر ۲۵۰۰۰ بیمار نیازمند به پیوند عضو در کشور وجود دارد، گفت: بالغ بر ۸۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده اند که به طور ‌مرتب در بیمارستان ها دیالیز می شوند ولی می توان با اهدای کلیه هم کیفیت زندگی‌شان را بهبود بخشید و هم طول عمرشان را افزایش داد‌.

وی با اشاره به فعال شدن واحد فراهم آوری اعضاء در دانشگاه علوم‌ پزشکی زاهدان گفت: تمامی افرادی که تمایل دارند در صورت بروز مرگ مغزی اعضای بدنشان به بیماران نیازمند عضو پیوند شود، می توانند با مراجعه تلفنی و یا حضوری به این واحد و اعلام آمادگی در زمینه مشارکت در این اقدام خداپسندانه، کارت مخصوص داوطلب اهدای عضو را دریافت نمایند‌.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به توانمندی های تخصصی حوزه سلامت استان در رفع نیازهای درمانی تخصصی و فوق تخصصی گفت: در بازه زمانی ۸ ساله منتهی به سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۴۳ مورد پیوند کلیه و ۸۱۷ مورد پیوند قرنیه توسط تیم های فوق تخصصی این دانشگاه انجام شده است‌.

دکتر قاسم میری علی آباد با اشاره به نقش رسانه های جمعی و روحانیّت معزز برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو گفت: یکی از مشکلاتی که باعث می شود ارگان های سالم بیماران مرگ مغزی به رغم نیاز جمع دیگری از بیماران دفن شود، عدم باور مرگ مغزی از سوی خانواده این افراد است‌.

وی همچنین از اقدام ارزنده خانواده اسماعیل زایی در موافقت با اجرای وصیت زنده یاد فاطمه اسماعیل زایی تقدیر و تشکر کرد و گفت: خانواده اسماعیل زایی با این حرکت ارزنده، ضمن برخورداری از دعای خیر بیماران یاد و خاطره آن مرحومه را در تاریخ نظام سلامت استان سیستان و بلوچستان جاودانه کردند‌.

در این مراسم لوح تقدیر و مدال افتخار اهدای عضو‌ از سوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به خانواده زنده یاد، فاطمه اسماعیل زایی اهداء شد‌.

‌در چهلمین روز از ‌اقدام خداپسندانه خانواده اسماعیل زایی در اجرای وصیت فرزند دلبندشان در ‌اهدای ‌اعضای سالم به افراد نیازمند به عضو، مراسم بزرگداشت زنده یاد فاطمه اسماعیل زایی با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام‌جمعه معزز زاهدان و همچنین جمع کثیری از اقشار مختلف مردم و مسئولان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.