چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / برندها / دارا خسروشاهی از نقشه های جدید خود برای اوبر پرده برداری کرد

دارا خسروشاهی از نقشه های جدید خود برای اوبر پرده برداری کرد

اخیرا اخبار جالبی در مورد کمپانی اوبر به گوش می رسد که یکی از یکی دیگر جذاب تر است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، مدیر ایرانی جدید این شرکت یعنی دارا خسروشاهی از نقشه های جدید خود برای این شرکت پرده برداری کرد که می تواند برای تمام علاقمندان به این کمپانی جالب توجه باشد.

نقشه های جدید کمپانی اوبر
به تازگی این شرکت تصمیم گرفته است تا سهام آن را به رانندگان این شرکت بفروشد و برای این موضوع هم نامه ای را به کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) ارسال کرده و در خواست تغییر قوانین در این زمینه را ارائه کرده است. کمپانی اوبر چند وقتی می شود که به این موضوع علاقمند شده و برای پیاده سازی این موضوع نیازمند تاییدیه است. البته این موضوع را هم باید اشاره کنیم که کمیسیون اوراق بهادار و بورس اصلا علاقه ای به این درخواست نشان نداده و در گذشته این عدم تمایل را به وضوح نشان داده است. باید دید که ریاست جدید این کمیسیون چه تصمیمی راجع به این درخواست خواهد گرفت ولی ریاست جدید در گفته های اخیر خود از تغییرات مثبت استقبال کرده است.

موانع موجود برای اجراسازی این نقشه ها
هم اکنون کمیسیون با این درخواست مخالفت می کند و دلیل آن هم این بوده که اوبر نمی تواند سهام خود را به رانندگان بفروشد زیرا آنها قرارداد پروژه ای دارند و جز کارمندان رسمی این شرکت محسوب نمی شوند. دلیل علاقمندی اوبر به چنین پیشنهادی کاملا مشخص است. اوبر در گذشته به دلیل اینکه حقوق کمی به رانندگان خود ارائه می کند مورد انتقاد قرار گرفته بود. این حرکت می تواند صداقت شرکت اوبر را به رانندگان خود نشان دهد و همچنین باعث افزایش وفاداری کارمندان به این شرکت شود.

مزیت این تصمیمات جدید برای کارمندان اوبر
این حرکت حتی شور و اشتیاق کارمندان را نیز افزایش خواهد داد زیرا آنها سهام دار این شرکت می شوند و آن را جزئی از خود می دانند و این شرکت هم نیازی ندارد که آنها را بیمه کند یا اینکه مزیت های کارمندی دیگر را برای آنها در نظر بگیرد زیرا آنها کارمند رسمی نیستند و قراردادی با شرکت همکاری می کنند.

شرکت اوبر تصمیم دارد تا در سال ۲۰۱۹ از این تصمیم رونمایی کند و فعلا منتظر تصمیم کمیسیون است.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.