صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تظاهرات گسترده در برلین علیه تبعیض نژادی
تظاهرات گسترده در برلین علیه تبعیض نژادی

تظاهرات گسترده در برلین علیه تبعیض نژادی

ده‌ها هزار تن در پایتخت آلمان در اعتراض به افزایش خارجی‌ستیزی و تمایلات راست‌ افراطی دست به برگزاری تظاهرات زدند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، شبکه خبری دویچه‌وله گزارش داد، به گفته سازمان‌دهندگان این تظاهرات در برلین، حدود ۲۴۰ هزار تن علیه تبعیض نژادی و رشد راست‌گرایان به خیابان رفتند. بیش از چهار هزار و ۵۰۰ حزب و سازمان و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی برای شرکت در این حرکت اعتراضی فراخوان داده بودند.

هزاران تن با لباس‌های رنگی  و بادکنک‌‌های کوچک و بزرگ و پلاکارد، اعتراض خود به رشد راست‌گرایی و نژادپرستی در آلمان و محدودیت‌های روزافزون برای پناهندگان و مهاجران را به نمایش گذاشتند.  

در نخستین ساعت گردهمایی در میدان الکساندر، شرکت‌کنندگان از قشرهای سنی گوناگون بودند اما به‌ مرور شمار نوجوانان و جوانان افزایش چشمگیری یافت.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با شعارهای «جامعه شکاف‌ناپذیر است»، «نه به نژادپرستی»، «نه به دشمنی با مسلمانان»، «جامعه‌ی باز، فرصتی برای رشد همگان است» و «جهان به همگان تعلق دارد» در دست داشتند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان یکی از شخصیت‌های برجسته بود که پشتیبانان جامعه‌ باز و مدافعان حقوق بشر را برای شرکت در این تجمع فراخواند.

تنها حزب حاکم دموکرات مسیحی به رهبری صدراعظم آنگلا مرکل و حزب راست‌گرای پوپولیستی آلترناتیو برای آلمان اعلام کردند که در این حرکت اعتراضی شرکت نمی‌کنند. علت پرهیز دموکرات‌مسیحی‌ها از این اقدام اعتراضی، حضور چپ‌گرایان افراطی در آن اعلام شده است.

تظاهرات امروز (شنبه) باعث شد که بار دیگر اختلاف‌نظر سران حزب چپ در رابطه با جامعه‌ی باز و مبارزه با نژادپرستی عیان شود. در حالی که حزب در کلیت خود از این تظاهرات حمایت کرده، رئیس فراکسیون حزب در پارلمان آلمان از شرکت در آن سر باز زد.

برنامه‌ریزان تظاهرات اخیر انتظار داشتند که حدود ۴۵ هزار تن در آن شرکت کنند اما بر اساس آمارهای گوناگون پلیس و برگزارکنندگان، بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ هزار تن در اعتراض به نژادپرستی، تبعیض علیه مهاجران و رشد راستگرایان افراطی به تظاهرات پرداختند.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.